Ködbe vész a számlázás egy évtized múlva – az adminisztráció teljesen automatizált lesz
Ángyán Balázs, a Számlázz.hu ügyvezetője a FutureBIZ konferencián arról beszélt, hogy a mesterséges intelligencia (MI) agresszív terjedése ellenére az ügyfélszolgálatos kollégák maradnak valódi emberek, akik másoknak segítenek – nem veszi át a helyüket az MI.

A mesterséges intelligencia fejlesztése természetesen az ország egyik legnagyobb fintechcégeként nálunk is folyamatosan zajlik. Ugyanakkor talán meglepő, amit mondok, de mi azt az MI-alkalmazási lehetőséget soroltuk leghátra, amelyet a legtöbben előre tesznek: az ügyfélszolgálati tevékenységet. És ameddig olyan szuper ügyfélszolgálatos munkatársaim lesznek, mint most, ez így is marad
– jelentette ki Ángyán Balázs.
Pénzügyi adminisztráció – forradalmi változások jönnek
Olyan sebességű és mértékű változással kell együtt élnünk, hogy a jövőre felkészülés egyet jelent a változásra felkészüléssel. Ángyán szerint tíz év múlva talán már nem is értjük ezeket a fogalmakat, hogy számlázás és digitális pénzügyek. Úgy beszélünk majd ezekről, mint ma a gőzmozdonyról.
Az ügyvezető hozzátette: az ember túl értékes ahhoz, hogy olyan dolgokat csináljon, amelyeket egy gép is el tud végezni. „Ideális esetben a bizonylatolást a gépek végzik a jövőben, és a vállalkozók egyetlen másodpercet sem töltenek ezzel, azt sem tudják majd, hogyan zajlik a számlázás folyamata.”
Fintechszolgáltató vs. bank
„A számlázók egyre inkább fintechszolgáltatókká alakulnak. Sokan már nem a bankokhoz fordulnak finanszírozásért, hanem közvetlenül a számlázón keresztül kapják meg azt, és egyre több az olyan pénzügyi tranzakció, vásárlás is, amelyben a bankok nem elsődleges szerepet töltenek be.
Több szempontból már most is bankokkal versenyzünk
– mondta el Ángyán Balázs.