Ángyán Balázs, a Számlázz.hu ügyvezetője a FutureBIZ konferencián arról beszélt, hogy a mesterséges intelligencia (MI) agresszív terjedése ellenére az ügyfélszolgálatos kollégák maradnak valódi emberek, akik másoknak segítenek – nem veszi át a helyüket az MI.
A mesterséges intelligencia fejlesztése természetesen az ország egyik legnagyobb fintechcégeként nálunk is folyamatosan zajlik. Ugyanakkor talán meglepő, amit mondok, de mi azt az MI-alkalmazási lehetőséget soroltuk leghátra, amelyet a legtöbben előre tesznek: az ügyfélszolgálati tevékenységet. És ameddig olyan szuper ügyfélszolgálatos munkatársaim lesznek, mint most, ez így is marad
– jelentette ki Ángyán Balázs.
Olyan sebességű és mértékű változással kell együtt élnünk, hogy a jövőre felkészülés egyet jelent a változásra felkészüléssel. Ángyán szerint tíz év múlva talán már nem is értjük ezeket a fogalmakat, hogy számlázás és digitális pénzügyek. Úgy beszélünk majd ezekről, mint ma a gőzmozdonyról.
Az ügyvezető hozzátette: az ember túl értékes ahhoz, hogy olyan dolgokat csináljon, amelyeket egy gép is el tud végezni. „Ideális esetben a bizonylatolást a gépek végzik a jövőben, és a vállalkozók egyetlen másodpercet sem töltenek ezzel, azt sem tudják majd, hogyan zajlik a számlázás folyamata.”
„A számlázók egyre inkább fintechszolgáltatókká alakulnak. Sokan már nem a bankokhoz fordulnak finanszírozásért, hanem közvetlenül a számlázón keresztül kapják meg azt, és egyre több az olyan pénzügyi tranzakció, vásárlás is, amelyben a bankok nem elsődleges szerepet töltenek be.
Több szempontból már most is bankokkal versenyzünk
– mondta el Ángyán Balázs.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.