Az NKFH közleménye szerint a hatóság szakmai felügyelete mellett zajló kormányhivatali ellenőrzések fókuszában a kereskedelmi forgalomban árusított hűtőkészülékek (hűtők, fagyasztók és bortárolók) forgalmazási körülményeinek feltárása áll, különös tekintettel a termékek energiahatékonysági címkézésére és termékismertető adatlapjára. Elsősorban a műszaki láncok számíthatnak ellenőrzésre.
Az energiahatékonysági címkézés rendszerének célja kettős: egyrészt annak biztosítása, hogy a fogyasztók pontos összehasonlító információkhoz jussanak a háztartási készülékek műszaki jellemzőiről, ezzel segítve az igényeknek megfelelő berendezés kiválasztását. Másrészt fontos feladat, hogy a címkézés ösztönözze a gyártókat a készülékek energiahatékonyságának további javítására, és felgyorsítsa az energiahatékony technológiákra való piaci átállás folyamatát.
Az átláthatóság érdekében az egységes uniós szabályozás 2021. március 1-jével visszatért az A-tól G-ig terjedő energiaosztályokhoz.
A témavizsgálat tárgyát képezi ezen felül a vizuális hirdetések (köztük az interneten közzétett hirdetések) és a műszaki promóciós anyagok (köztük az interneten közzétett műszaki promóciós anyagok) ellenőrzése is. Az ellenőrzéseket áruházláncok, üzletláncok egységeiben, műszaki áruházakban, szaküzletekben, valamint egyéb kiskereskedelmi egységekben és webáruházakban folytatják le munkatársaink.
Míg 2023-ban az egyedi helyiségfűtő berendezések és a szilárd tüzelésű kazánok, addig a tavalyi évben a háztartási sütők és a páraelszívók kerültek az ellenőrzés fókuszába. 2024-ben a kormányhivatalok a témavizsgálat keretében összesen 105 ellenőrzést végeztek el, amelyből 81 hagyományos üzletben, 24 vizsgálat pedig webáruházban történt. Ebből 45 esetben állapítottak meg valamilyen jogsértést, ami 43 százalékos kifogásolási arányt jelentett. Az összesen ellenőrzött 1584-féle készülékből 808-féle esett kifogás alá, ami jelentős, 51 százalékos kifogásolási arányt mutat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.