Páratlan lehetőség az oszakai világkiállítás, megnyílt a Magyar Pavilon. Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter az expó Magyar Pavilonjának megnyitóján kijelentette, Magyarország az elsők között kapta meg a japán világkiállítási részvételhez szükséges létesítési engedélyeket, és a Magyar Pavilon az elsők közt készült el, alig egy év alatt.
A magyar megjelenés újabb lendületet adhat a bruttó hazai termék (GDP) csaknem 13 százalékát kivető turizmusnak is, amely rekordot döntött tavaly: több mint 18 millió vendég 44 millió vendégéjszakát töltött el hazánkban, a budapesti repülőtér éves forgalma pedig meghaladta a 17,6 milliót.
Mindez jelzi, hogy az ország vonzó célpont, a pavilon célja pedig az utazási vágy felkeltése. A kelet-ázsiai régió az egyik legdinamikusabban növekvő turisztikai küldőpiaca Magyarországnak. A régióból Magyarország számára
A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ információi szerint Kínából kétszeresére nőtt a vendégforgalom, Dél-Koreából 8 százalékkal, Japánból pedig 44 százalékkal többen érkeztek Magyarországra turistaként tavaly, mint az előző évben. A tárcavezető kitért arra, hogy Japán hazánk egyik legmeghatározóbb stratégiai, politikai és gazdasági partnere.
Több mint 180 japán cég működik Magyarországon, amelyek mintegy 30 ezer magyar családnak biztosítanak megélhetést.
Nagy Márton úgy fogalmazott, hogy a Magyar Pavilon kapu Magyarország megismerése felé. Meghatározó eleme a homlokzatot borító több mint 35 ezer textillamella; a falevelek mozgását idéző, természetközeli élményt megteremtő homlokzat tökéletesen tükrözi azt a kreatív gondolkodásmódot és technológiai igényességet, amelyre a nemzet mindig is büszke volt.
A Bors helyszínen tartózkodó munkatársa szerint a zord időjárás és a néha szűnni nem akaró szakadó eső ellenére kígyózó sorban várták a főként japán érdeklődők, hogy bejuthassanak a Magyar Pavilonba. A többségében japán látogatókat lenyűgözte az építmény.
Egyetlen cél vezérelt mindenkit: a gasztronómia és a népzene által megismerhessék Magyarországot. A Magyar Pavilonban Csapody Balázs vezetésével mutatkoznak be a magyar ízek és a borok. A szakember a lapnak elárulta, nem volt egyszerű a hagyományos magyar ételek elkészítése, mivel nem hozhattak otthonról alapanyagokat, csak a kint kapható termékekből tudtak válogatni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.