A BYD Budapesten hozza létre új európai cégközpontját, amelyben egy kutatás-fejlesztésért (K+F) felelős központ is létesül. A megállapodás értelmében a vállalat több ezer magas hozzáadott értékű munkahelyet hoz létre a magyar fővárosban, valamint legalább három hazai egyetemmel együttműködve támogatja a képzéseket és a felsőfokú továbbtanulási lehetőségeket – közölte az autógyártó.
Az új központ Budapest XI. kerületében kap helyet, és a cég ötödik telephelye lesz Magyarországon a komáromi buszgyár, a fóti és pátyi létesítmények, valamint a Szegeden épülő gyár után. A BYD kutatás-fejlesztési tevékenysége két konkrét projekttel veszi kezdetét, tetemes befektetéssel támogatva.
Az első projekt az intelligens technológiák modern mobilitásba való további integrálására összpontosít, míg a második a következő generációs, fejlett elektromobilitási technológiák fejlesztését szolgálja. A központ munkavállalóinak legalább 90 százaléka várhatóan felsőfokú végzettséggel rendelkezik majd.
Orbán Viktor magyar miniszterelnök a sajtótájékoztatón kiemelte: a kormány célja, hogy a külföldi beruházók fejlesztési kapacitásokat is hozzanak Magyarországra. Hozzátette: azért van nagy jelentősége a megállapodásnak, mert a BYD ezzel egy új korszakot nyit.
A BYD vezérigazgatója, Vang Csuan-fut múlt éjjel érkezett Magyarországra, Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési ügynökség vezérigazgatója fogadta a ferihegyi repülőtéren. A nap folyamán bejelentették, hogy a magyar kormány stratégiai együttműködési megállapodást kötött az autógyártóval.
Érdemes megemlíteni, hogy a BYD Magyarországon Szegeden, Győrben, Pécsen és Budapesten működtet értékesítési pontokat. A BYD magyarországi jelenléte folyamatosan bővül, és az AutoWallis csoport stratégiája szerint további szalonok nyitása is várható a közeljövőben, hogy a márka minél szélesebb körben elérhető legyen az országban.
Ezenfelül a BYD Magyarországon épít gyárat Szegeden, ahol 2025 végén kezdik meg az elektromos és a plug-in hibrid autók gyártását, ami tovább erősíti a cég helyi jelenlétét. A szegedi üzem mintegy 4,5 milliárd dollárból valósul meg, és várhatóan évi 200 ezer járművet fog gyártani az év végétől, a teljes termelést ennél jóval nagyobbra, 350 ezer darabra tervezik.
A létesítmény a megyei jogú város külső részén, egy 300 hektáros telephelyen jön létre. Az első BYD várhatóan 2025 második felében gördül le a gyártósorról, ahol a tisztán akkumulátoros járművek mellett plug-in hibrid elektromos autókat is termelnek majd. A kínai autógyártó a következő években egy törökországi üzem építését is megkezdi, és a BYD vezetői kilátásba helyezték egy harmadik európai gyár létrehozását is.
A BYD 2025 első negyedévében 170,36 milliárd jüan bevételt ért el, ami 36 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest. A kínai autógyártó nettó nyeresége megduplázódott éves szinten, és 9,15 milliárd jüant tett ki, ezzel felülmúlta az elemzők 8,1 milliárd jüanos becslését.
A sencseni székhelyű cég több mint egymillió járművet értékesített a március 31-én zárult három hónapban, ami éves összevetésben 59,8 százalékos bővülés. A BYD ebből 206 084 darabot exportált, vagyis az előző évinél több mint kétszer nagyobb, 110,5 százalékos növekedést ért el.
Erősen indította az évet a Szegeden gyárat építő BYD
A BYD 2025 első negyedévében megduplázta profitját, jelentősen növelte bevételét, és több mint 59 százalékkal növelte az eladásait. A kínai autógyártók a holdújév miatt általában az első negyedévben teljesítenek a leggyengébben, így a BYD számai erős évet vetítenek előre.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.