A BYD 2025 első negyedévében 170,36 milliárd jüan bevételt ért el, ami 36 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. A kínai autógyártó nettó nyeresége megduplázódott éves szinten és 9,15 milliárd jüant tett ki, ezzel felülmúlta az elemzők 8,1 milliárd jüanos becslését.
A sencseni székhelyű cég több mint egymillió járművet értékesített a március 31-én zárult három hónapban, ami éves összevetésben 59,8 százalékos bővülésnek számít. A BYD ebből 206 084 darabot exportált, vagyis több mint kétszeres, 110,5 százalékos növekedést ért el az előző évhez képest.
Az összes eladott járműből 416 388 tisztán elektromos volt, a fennmaradó pedig hibrid. A BYD Song Plus volt az egyik legkelendőbb SUV Kínában, 65 603 darabot adtak el belőle 2025 első negyedévében. Fontos hangsúlyozni, hogy a kínai autógyártók a holdújév miatt általában az első negyedévben teljesítenek a leggyengébben, így BYD első negyedéves számai erős évet vetítenek előre.
A vállalat célja, hogy idén 5,5 millió járművet adjon el, ami az elemzők szerint reális, teljesíthető vállalás. Ráadásul a kínai autógyártót az amerikai vámháború is kevésbé érinti, mivel a BYD nem értékesít személygépkocsikat az Egyesült Államokban, ellenben Dél-Amerikában és Ázsiában népszerű márkának számít.
Ezenkívül gyárat épít Szegeden, így az Európai Unió vámtarifái sem okozhatnak problémát. Érdemes megemlíteni, hogy 2025 első negyedévében a Tesla több mint 362 ezer járművet gyártott és 336 681 járművet szállított ki világszerte. Ez 13 százalékkal maradt el az előző évhez képest és jócskán lemaradt kínai riválisához képest.
Ez a legnépszerűbb kínai autó Németországban, nem találnánk ki
A kínai autók eláraszthatják az európai utakat, ez a félelem állt a múlt októberi európai uniós vámintézkedés mögött. A német utakon ehhez képest meghökkentően kevés kínai autó fut, és hogy melyik márka a legnépszerűbb, azt aligha találnánk ki. Itt vannak a friss adatok. Ne gondoljunk hatalmas számokra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.