A Deutsche Bahn használtkocsi-üzletágának tájékoztatása szerint 73 vasúti járművön adnának túl. Köztük vannak első és másodosztályúak is.

A járművek az R1061, R1261, R1873, R1875, R1877, R1881, R2843 és R2845 sorozathoz tartoznak, és nemzetközi személyszállításban való felhasználásra tervezték őket: mindegyik UIC-feszültség-kompatibilis,
a végsebességük 200 kilométer per óra.
Ezek adott esetben akár a magyar vasút, a MÁV figyelmét is felkelthetik, amely javában azon dolgozik, hogy modernizálja a gördülőállományát. Ráadásul a német beszerzés sem lenne feltétlenül ismeretlen a társaság előtt. Mint korábban megírtuk, nem megerősített iparági források szerint német mozdonyokat vásárolhat a MÁV.
A 218-asok minőségi ugrást jelenthetnek a magyar vasutakon. A dízelmozdonyok a Balaton partján vagy az Alföldön állhatnak üzembe – írta néhány hónapja a RegionalBahn.hu. A szaklap iparági forrásokra hivatkozva arról számolt be, hogy
5–15 darab mozdony érkezhet.
A MÁV-nak és a tulajdonosi jogkörben eljáró Építési és Közlekedési Minisztériumnak állítólag szándékában áll a beszerzés, az első darabok akár már nyárig megérkezhetnek Magyarországra. Ezt azonban érdemes fenntartásokkal kezelni, már csak a már említett dán mozdonyok honosításának lassú folyamata miatt is.
Akárhogy is, a jövőbeni 218-asok a Balaton északi partján, esetleg az Alföldön állhatnának majd szolgálatba, ha a beszerzésükről szóló hírek igaznak bizonyulnak.
Figyelmeztetett a MÁV: rendkívüli menetrend jön a Balatonnál
A MÁV csoport karbantartási munkákat végez a Balaton déli partján a hét végén, ezért a vasúttársaság inkább az északi parti úti célokat ajánlja. A MÁV életbe léptette az előszezoni menetrendjét, és rendkívüli megoldásokkal készül a Balaton körüli kerékpáros fogalom kiszolgálására.






