A Deutsche Bahn használtkocsi-üzletágának tájékoztatása szerint 73 vasúti járművön adnának túl. Köztük vannak első és másodosztályúak is.
A járművek az R1061, R1261, R1873, R1875, R1877, R1881, R2843 és R2845 sorozathoz tartoznak, és nemzetközi személyszállításban való felhasználásra tervezték őket: mindegyik UIC-feszültség-kompatibilis,
a végsebességük 200 kilométer per óra.
Ezek adott esetben akár a magyar vasút, a MÁV figyelmét is felkelthetik, amely javában azon dolgozik, hogy modernizálja a gördülőállományát. Ráadásul a német beszerzés sem lenne feltétlenül ismeretlen a társaság előtt. Mint korábban megírtuk, nem megerősített iparági források szerint német mozdonyokat vásárolhat a MÁV.
A 218-asok minőségi ugrást jelenthetnek a magyar vasutakon. A dízelmozdonyok a Balaton partján vagy az Alföldön állhatnak üzembe – írta néhány hónapja a RegionalBahn.hu. A szaklap iparági forrásokra hivatkozva arról számolt be, hogy
5–15 darab mozdony érkezhet.
A MÁV-nak és a tulajdonosi jogkörben eljáró Építési és Közlekedési Minisztériumnak állítólag szándékában áll a beszerzés, az első darabok akár már nyárig megérkezhetnek Magyarországra. Ezt azonban érdemes fenntartásokkal kezelni, már csak a már említett dán mozdonyok honosításának lassú folyamata miatt is.
Akárhogy is, a jövőbeni 218-asok a Balaton északi partján, esetleg az Alföldön állhatnának majd szolgálatba, ha a beszerzésükről szóló hírek igaznak bizonyulnak.
Figyelmeztetett a MÁV: rendkívüli menetrend jön a Balatonnál
A MÁV csoport karbantartási munkákat végez a Balaton déli partján a hét végén, ezért a vasúttársaság inkább az északi parti úti célokat ajánlja. A MÁV életbe léptette az előszezoni menetrendjét, és rendkívüli megoldásokkal készül a Balaton körüli kerékpáros fogalom kiszolgálására.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.