BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Felmérés: szeretünk online ügyet intézni és vásárolni

Az állampolgárok a koronavírus-járvány idején szoktak át a boltba járásról az internetes vásárlásra. A jó tapasztalatoknak köszönhetően egyre többen intéznek ügyet online, például szállást foglalnak vagy pénz utalnak a netbankon keresztül.

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) internethasználati szokásokat évről évre monitorozó felmérése szerint már nemcsak a vásárlásainkat, hanem a legkülönfélébb ügyeinket is egyre gyakrabban az interneten bonyolítjuk le. Az online ügyintézés ugyan nem mindig ingyenes, de mindenképpen kényelmes, és a megspórolt energiáért és időért, úgy tűnik, bizonyos esetekben fizetni is hajlandók vagyunk – közölte a hatóság.

Side,View,Of,Successful,Office,Worker,Sitting,At,Table,Desktop Felmérés: szeretünk online ügyet intézni és vásárolni
NMHH: egyre több ügyet intézünk online / Fotó: Shutterstock

Az NMHH szerint a koronavírus-járvány idején szoktunk át a boltba járásról az internetes vásárlásra, és a kutatások azt igazolják, hogy a járványügyi korlátozások néhány éve alatt kényszerből kipróbált vásárlási forma bevált szokássá szilárdult. Talán az online rendelésekből kiforrott tapasztalat, hogy a távoli ügyintézés jól működhet, vezetett oda, hogy bátorságot merítettünk az egyéb ügyeink online intézéséhez is.

Példaként említették, hogy három évvel ezelőtt az internethasználóknak még csak a negyede vette meg online a menetjegyét és foglalta le a szállását az interneten keresztül, tavaly ezekben a kategóriákban online intézkedők aránya már elérte a 37 százalékot. Ez azért is érdekes, mert még az internethasználók körében sem éri el az 50 százalékot azok aránya, akik üdülni járnak, ehhez képest 

az online szállásfoglalók körében mért 38 százalékos arány arra utal, hogy akik viszont elutaznak, többnyire online foglalnak.

A felmérés szerint annak ellenére, hogy banki ügyei mindenkinek vannak, az internethasználóknak csak a kétharmada intézi a pénzügyeit online, üdülni viszont nem szokott mindenki, de azok körében, akik elutaznak, megközelíti a 80 százalékot azok aránya, akik a pihenésüket online szervezik meg.

Az internetes szolgáltatások egy részének igénybevétele ingyenes – ilyen csomagok nyomon követése vagy az időpontfoglalás –, olykor viszont nagy összegű pénzmozgással is járhat egyes ügyek online intézése. A szállást vagy üdülést online foglalók például a tavalyi évben éves szinten mintegy 150 ezer forintot fizettek ki.

Kiemelkedően sokat költöttünk 2024-ben éves szinten menetjegyekre (átlagosan fejenként 46 ezer forintot), valamint kulturális szolgáltatásokra és sportrendezvényekre vásárolt belépőjegyekre (36 ezer forint) – áll a közleményben.

Mobilon a horgászat jövője: új app segíti a magyar pecásokat – a stégről és a fotelből is csak pár perc az ügyintézés

Magyarországon egymillióan hódolnak a horgászatnak, mostantól pedig egy mobilapplikációval is intézhetik ügyeiket. A Horgász app gyors ügyintézést, elektronikus naplót és digitális horgászvizsga-igazolást is kínál.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.