Új üzemet és raktárat épített a kozmetikai, ápolási és vegyi háztartási termékek keverésével és csomagolásával foglalkozó PowerPak 5 milliárd forintból Gödön – közölte a cég. A fejlesztés révén a vállalat ki tudja szolgálni ügyfelei növekvő igényeit, és a tervek szerint három éven belül megduplázhatja 2024-es árbevételét.
Az 1994-ben alapított PowerPak eddig egy 3000 négyzetméteres budapesti üzemmel működött. A kapacitásnövelés érdekében Gödön felépített 11 ezer négyzetméter összterületű új üzem és raktár révén megduplázták a társaság termelési és tárolási kapacitásait. A fejlesztés hozzájárul ahhoz is, hogy a saját márkanév alatt kifejlesztett Clean.me termékcsaládjuk gyártását és értékesítését is növeljék, válaszolva a piaci igényekre.
A cég szerint az új raktár egyszerre járul hozzá a gyártási folyamatok optimalizálásához, a szállítási költségek és működés környezeti hatásának csökkentéséhez. Az üzem épületében az irodák mellett termékfejlesztési területet is kialakítottak. A beruházás keretében telepítettek egy megújuló energiaforrást hasznosító hőszivattyút is.
A beruházáshoz a kormány az Európai Unió társfinanszírozásával 1,929 milliárd forint vissza nem térítendő támogatást biztosított A kiemelkedő teljesítményű, valamint jelentős növekedési potenciállal rendelkező mikro-, kis- és középvállalkozások program keretében.
A PowerPak 2024-es nettó árbevétele mintegy 3,5 milliárd forint volt. A nyilvánosan hozzáférhető adatok szerint a cég 2023-ban 2,6 milliárd forint nettó árbevétel mellett 347 millió forint adózott eredményt ért el.
Milliárdos fejlesztést hajt végre az egyik legnagyobb vegyipari cég Magyarországon
A beruházás során a BorsodChem egy teljes ipari katalizátorfejlesztési láncot dolgoz ki a Miskolci Egyetemmel együttműködve a laboratóriumi kísérletektől a gazdaságosan folytatható, ipari léptékű termelésig. A mintegy négy év alatt megvalósuló projekthez a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal nyújtott támogatást.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.