BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Lépett az MBH Bank – a Google-csalás áldozatai figyeljék a postájukat

Kártérítést kapnak az MBH Banktól azok az ügyfelek, akiket tavasszal csalók megkárosítottak. Az MBH Bank a kártérítést méltányossági alapon, adott feltételrendszer alapján nyújtja.

Bár a „Google-csalás” néven elhíresült elkövetések hátterében nem a banki rendszerek sérülékenysége áll, hanem az adathalász támadások során az ügyfelektől megszerzett, érzékeny személyes és banki adatok, valamint a Google-keresőben meghirdetett hamis banki oldalak, az MBH Bank méltányossági alapon, adott feltételrendszer alapján megtéríti a 2025. március 15. és május 31. közötti Google-csalás típusú adathalász támadás áldozatául esett és panaszt tevő ügyfelek kárának 70 százalékát. A speciális kompenzációs eljárás kidolgozása során a hitelintézet már az MNB által megfogalmazott „öt csapás” intézkedéscsomag irányait is figyelembe vette – közölte az MBH Bank csütörtökön.

Budapest,,Hungary,-,Jan,26,,2025:,Mbh,Bank,Sign,On
Az MBH Bank kompenzációt ad a panaszos ügyfeleknek / Fotó: Shutterstock

Rendkívüli módon megszaporodtak a bankok ügyfelei elleni adathalász támadások. Ennek egyik leggyakoribb formája, hogy a csalók az adott bank online felületéhez megtévesztésig hasonló weboldalakat hoznak létre, amelyeket a Google keresőben szponzorált hirdetésként népszerűsítenek, vagy link formájában küldenek el az ügyfeleknek. Ezek az oldalak az adott bank arculatát és nevét használják, de webcímük eltér a hivatalos címtől. Az ügyfelek által ezeken az oldalakon megadott azonosítók, jelszavak és SMS-kódok birtokában a csalók bejutnak a valódi netbankba, ahol tranzakciókat kezdeményeznek – írja a bank a közleményében.

A csalók tehát nem a banki rendszereket támadták, hanem adathalász támadásokkal az ügyfeleket vették célba, hogy az ügyfelek tevékeny közreműködésével megszerezzék az érzékeny személyes és banki adatokat, és visszaéljenek azokkal.

Kompenzációt kapnak az MBH Bank panaszt tevő ügyfelei

Az MBH Bank együttérez a csalások áldozataival, és elkötelezett az ügyfelek pénzügyi biztonsága és a bizalom megtartása iránt, ezért az ilyen típusú csalásban érintett ügyfelek érdekében egy kompenzációs folyamatot dolgozott ki kártalanításukra. Ennek alapján

a bank méltányossági alapon megtéríti a március 15.–május 31. közötti adathalász csalás áldozatául esett és már panaszt tett ügyfelek kárának 70 százalékát, egyedi megállapodás aláírását követően. 

Az MNB újonnan bejelentett irányelvével és a nemzetközi gyakorlattal összhangban a lehetőséggel azok élhetnek, akik első alkalommal estek csalás áldozatául. A jelzett időszakban keletkezett, már lezárt és jelenleg még folyamatban lévő panaszok egyaránt kompenzálásra kerülhetnek. Az ettől eltérő esetekben a bank egyedileg mérlegel. Az érintett ügyfeleket tervezetten augusztus végéig keresi meg a bank, addig nincs teendőjük.

A hitelintézet folyamatosan fejleszti biztonsági és csalásmegelőzési rendszereit, az elmúlt hónapokban tapasztalt csalássorozatok miatt szigorításokat és új intézkedéseket is bevezetett az ügyfelek még nagyobb biztonsága érdekében. A bank együttműködik a hatóságokkal és a Google Magyarországgal, hogy az MBH Bank nevével visszaélő csaló oldalakat eltávolítsa. 

Az együttműködés hatására, valamint a téma iránti fokozott figyelemnek köszönhetően jócskán lecsökkent az MBH Bank nevével és arculatával visszaélő adathalász csaló oldalak száma – jelentette a bank.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.