Bár az Orion annak idején a szocialista Magyarország egyik legismertebb márkája volt, történetének kezdetei az Osztrák–Magyar Monarchiáig nyúlnak vissza, amikor Kremeneczky János 1913-ban megalapította a Magyar Wolframlámpagyárat, amelyet a vállalat jogelődjének tekintenek – írja márkatörténeti visszatekintésében az Origo.
A rádiócsöveket, majd rádiókat is gyártó üzem gyorsan sikeres lett, és a két világháború között az Orion márkanevű rádiók már nemzetközi hírnévre tettek szert. Sőt, 1942-ben a globális rádióexport 25–30 százalékát ez a márka adta.
Három évvel a II. világháború után a politikai változások hatására állami tulajdonba került a vállalat, amely onnantól kezdve Orion Rádió-, Villamossági és Üvegipari Nemzeti Vállalat néven működött tovább. Egy akkori jelentős termékfejlesztés volt a „Népszuper” rádiókészülék, közismertebb nevén a Néprádió.
Az Orion márkanév továbbra is jól csengett az exportpiacokon, és a világ számos országába szállították a jól ismert, háromfejes emblémát viselő készülékeket.
A vállalat 1951-ben költözött a Jászberényi út 29/B alatti gyárkomplexumba, Kőbányára, ahol a mai napig működik, igaz, azóta rengeteg fordulat történt a cég történetében. Ebben az időszakban futtatták csúcsra a rádiógyártást: 1954-ben 257 ezer darab készült belőlük. További fontos adalék, hogy 1958-ban a brüsszeli világkiállításon az Orion AR 306-os rádiója aranyérmet nyert. Nem mellesleg 286 különböző típusból közel 3 millió készüléket gyártottak le a márkanév égisze alatt. Egészen 1963-ig, amikor megszüntették a rádiók gyártását, és a helyüket a mikrohullámú berendezések vették át.
De még ezt megelőzően, az ötvenes évek közepétől kezdve ráálltak a tévégyártásra is. Akkoriban ugyanis a politikai vezetés döntése nyomán közhangulat-javító intézkedésként elindult Magyarországon a tévés műsorszórás. Az Orion televíziók történetét a szocializmus évtizedeiben, majd a rendszerváltást követően a gyártócég csődeljárásból való talpra állását és napjainkban betöltött szerepét ide kattintva mutatjuk be.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.