Óriási pofont kapott az RTL Magyarország: abban verte meg a TV2, ami a legjobban fáj – főhet a feje németeknek
Nem zárta túl fényesen a tavalyi évet az RTL Magyarország, amely pénteken azt közölte, hogy a 2024-es pénzügyi évet 138 millió euró konszolidált árbevétellel zárta, ám ehhez 8 millió eurós EBITDA (kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény) társult.

Ez áll az RTL Magyarország brutális vesztesége mögött
A tetemes veszteséget a vállalat elsősorban a tartalomgyártás megnövekedett költségeivel, valamint a streaming- (RTL+ Premium) és technológiai fejlesztésekkel magyarázza.
A cég közleményéből kiderül az is, hogy az RTL Magyarország/RTL Hungary megnevezés a tulajdonosi jogkört gyakorló RTL Group által használt gyűjtőnév, ami alatt minden, az RTL Grouphoz tartozó, magyar nyelven műsorszolgáltatást végző vállalat értendő, beleértve az M-RTL Zrt.-t és a CLT-UFA S.A. Hungarian Broadcasting Divisiont.
A Media1 összefoglalója szerint az RTL Magyarországon belül
a Magyar RTL Televízió Zrt. (M-RTL Zrt.) adózás utáni eredménye 2024-ben 3,3 milliárd forintos veszteséget mutat,
miközben a cég nettó árbevétele 56,2 milliárd forintot tett ki, ami 4,2 százalékos növekedés a 2023-as 53,9 milliárd forinthoz képest.
Sokba kerül az elvesztett piacvezető szerep
A tévécsatorna még 2023-ban vesztette el piacvezető szerepét, amit tavaly sem tudott visszaszerezni, ám a hátrány némiképp csökkent. Az RTL Magyarország csatornái együttesen főműsoridőben a kereskedelmi szempontból különösen fontos 18–49 éves korosztály 30,1 százalékát hódították meg.
Eldőlt, fizetősek lesznek-e Szoboszlai Dominik és a Liverpool meccsei Magyarországon – Vaszily Miklós, a TV2 elnök-vezérigazgatója szerint ez kritikus pont
Nagyon sok jel mutat arra, hogy az RTL vissza szeretné szerezni az első helyét, úgyhogy komoly harc zajlik a két televízió között – erről is beszélt a Világgazdaságnak Vaszily Miklós. Az első interjúját adta azóta, hogy április végén az elnöki pozícióján felül kinevezték a TV2 csoport vezérigazgatójának is. Megkérdeztük, mi áll a változás hátterében, és azt is, milyen változások lesznek a csatornánál. Az elnök-vezérigazgató elárulta a Hunyadi-sorozat titkát, és kitért rá, hogy a kiskereskedelmi árrésstop nem kedvez a reklámpiacnak. De arra is válaszolt, kap-e külön műsort Szoboszlai Dominik a TV2-n.
Az RTL közleménye a tavalyi év fontos mérföldköveként nevezi meg a cég és a ONE Magyarország közötti megállapodást, melynek keretében a lineáris csatornák terjesztése mellett az RTL+ streamingplatform külön bekerült a ONE családi csomagjába is, ezzel új előfizetői bázist és szélesebb elérhetőséget biztosítva a platform számára.
A tévétársaság felhívta a figyelmet arra is, hogy az RTL+ technológiai és üzleti szempontból is megújult, így elkezdődött a hirdetésekkel támogatott előfizetéses modell bevezetésének előkészítése, frissültek a platform funkciói és a tartalomkínálat is bővült.
Az RTL Magyarország a tavalyi évben új székházba költözött.
A piacvezető pozíciót az RTL-től elhódító TV2 egyébként egészen hasonló árbevételt produkált tavaly, ám a versenytárs 56 milliárd forintos bevétele mellett 2 milliárd forint nyereséget tudott termelni.


