BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Óriási pofont kapott az RTL Magyarország: abban verte meg a TV2, ami a legjobban fáj – főhet a feje németeknek

Brutális veszteséggel zárta a tavalyi évet a tévécsatorna. Az RTL Magyarország a megnövekedett tartalomgyártási költségekkel és a streaminghez köthető fejlesztésekkel magyarázta a veszteségeket.

Nem zárta túl fényesen a tavalyi évet az RTL Magyarország, amely pénteken azt közölte, hogy a 2024-es pénzügyi évet 138 millió euró konszolidált árbevétellel zárta, ám ehhez 8 millió eurós EBITDA (kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény) társult.

Az RTL Magyarország tartalomgyártási és streamingköltségei okozták a veszteséget / Fotó: AFP

Ez áll az RTL Magyarország brutális vesztesége mögött 

A tetemes veszteséget a vállalat elsősorban a tartalomgyártás megnövekedett költségeivel, valamint a streaming- (RTL+ Premium) és technológiai fejlesztésekkel magyarázza. 

A cég közleményéből kiderül az is, hogy az RTL Magyarország/RTL Hungary megnevezés a tulajdonosi jogkört gyakorló RTL Group által használt gyűjtőnév, ami alatt minden, az RTL Grouphoz tartozó, magyar nyelven műsorszolgáltatást végző vállalat értendő, beleértve az M-RTL Zrt.-t és a CLT-UFA S.A. Hungarian Broadcasting Divisiont.

A Media1 összefoglalója szerint az RTL Magyarországon belül 

a Magyar RTL Televízió Zrt. (M-RTL Zrt.) adózás utáni eredménye 2024-ben 3,3 milliárd forintos veszteséget mutat, 

miközben a cég nettó árbevétele 56,2 milliárd forintot tett ki, ami 4,2 százalékos növekedés a 2023-as 53,9 milliárd forinthoz képest.

Sokba kerül az elvesztett piacvezető szerep

A tévécsatorna még 2023-ban vesztette el piacvezető szerepét, amit tavaly sem tudott visszaszerezni, ám a hátrány némiképp csökkent. Az RTL Magyarország csatornái együttesen főműsoridőben a kereskedelmi szempontból különösen fontos 18–49 éves korosztály 30,1 százalékát hódították meg.

Eldőlt, fizetősek lesznek-e Szoboszlai Dominik és a Liverpool meccsei Magyarországon – Vaszily Miklós, a TV2 elnök-vezérigazgatója szerint ez kritikus pont
Nagyon sok jel mutat arra, hogy az RTL vissza szeretné szerezni az első helyét, úgyhogy komoly harc zajlik a két televízió között – erről is beszélt a Világgazdaságnak Vaszily Miklós. Az első interjúját adta azóta, hogy április végén az elnöki pozícióján felül kinevezték a TV2 csoport vezérigazgatójának is. Megkérdeztük, mi áll a változás hátterében, és azt is, milyen változások lesznek a csatornánál. Az elnök-vezérigazgató elárulta a Hunyadi-sorozat titkát, és kitért rá, hogy a kiskereskedelmi árrésstop nem kedvez a reklámpiacnak. De arra is válaszolt, kap-e külön műsort Szoboszlai Dominik a TV2-n.

Az RTL közleménye a tavalyi év fontos mérföldköveként nevezi meg a cég és a ONE Magyarország közötti megállapodást, melynek keretében a lineáris csatornák terjesztése mellett az RTL+ streamingplatform külön bekerült a ONE családi csomagjába is, ezzel új előfizetői bázist és szélesebb elérhetőséget biztosítva a platform számára. 

A tévétársaság felhívta a figyelmet arra is, hogy az RTL+ technológiai és üzleti szempontból is megújult, így elkezdődött a hirdetésekkel támogatott előfizetéses modell bevezetésének előkészítése, frissültek a platform funkciói és a tartalomkínálat is bővült. 

Az RTL Magyarország a tavalyi évben új székházba költözött.

A piacvezető pozíciót az RTL-től elhódító TV2 egyébként egészen hasonló árbevételt produkált tavaly, ám a versenytárs 56 milliárd forintos bevétele mellett 2 milliárd forint nyereséget tudott termelni.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.