A Z generáció egyre tudatosabban választ a márkák közül, erre pedig reagálnak a vállalatok is – mondta a Világgazdaságnak Malgorzata Drag, a Coca-Cola Magyarország marketingigazgatója. Kiemelte, ezért nekik is céljuk, hogy személyre szabott módon szólítsák meg a fiatalabb generációkat.
A marketingigazgató szerint a vállalat stratégiája illeszkedik a Coca-Cola globális irányvonalához is, amely az élményalapú fogyasztásra helyezi a hangsúlyt. Emiatt egészen nyár végéig visszatértek a személyre szabott, névre szóló palackok a magyarországi üzletekbe.
A nemzetközi vállalat május elején arról számolt be, hogy adózott eredménye az első negyedévben éves szinten
nőtt. Ebben az időszakban a cég globális bevétele éves szinten alig változott, 11,14 milliárd dollár volt, ami 2 százalékpontos csökkenés. Ez a kedvezőbb eredmény a pozitív árazási és profitabilitási spektrum 5 százalékos növekedésének köszönhető. Az idei első negyedévben a Coca-Cola bevétele organikusan számítva Észak-Amerikában 3 százalékkal, Latin-Amerikában 13 százalékkal és a – Magyarországot is tartalmazó – EMEA régióban és az ázsiai és csendes-óceáni térségben pedig egyaránt 7 százalékkal bővült.
A magyarországi üdítőital-piac becsült éves értéke mintegy 1,1 milliárd euró,
és az előrejelzések szerint az elkövetkező években 1-2 százalékos stabil növekedés várható. Ezen belül a prémium- és a személyre szabott termékek iránti kereslet fokozatosan erősödik, ezért ebben a szegmensben próbál most pozíciót erősíteni a Coca-Cola is.
A nemzetközi italgyártó részvénye már több mint 15 százalékot emelkedett, bőven felülteljesítőnek számít az S&P 500 idei mínusz 5 százalékos teljesítményéhez képest – írta elemzésében a K&H . A nagy menetelés mögött egyrészt a várakozásokon felüli tavaly év végi eredmények állnak, másrészt a részvény defenzív jellegéből adódóan vonzó választásnak számított a vámbejelentéseket követő piaci turbulenciában. Emellett további érdekesség, hogy a legendás befektető, Warren Buffett egyik nagy kedvence a vállalat értékpapírja, több mint 400 millió Coca-Cola-részvénye van, ami jelenlegi árfolyamon számolva csaknem 29 milliárd dollárt tesz ki.
Az egyediséget már korábban, 2013-ban is az biztosította, hogy a jól ismert nemzetközi vállalat logóját kiegészítve a saját és szeretteik nevéket találhatták meg a fogyasztók a palackokon és a dobozokon – mondta a marketingigazgató. Arról is beszélt, hogy a kampány során kiemelten figyelembe veszik a helyi ízlésvilágot és a kulturális különbségeket.
„A helyi preferenciák és ízek meghatározzák egy kampány sikerét. Magyarországon például jellemzőek a szilva- és barackízű termékek, míg más piacokon inkább az alma dominál” – mondta Malgorzata Drag, majd hozzátette: a Coca-Cola nemcsak az ízvilágban alkalmazkodik a magyar piac sajátosságaihoz, hanem a kommunikációs csatornákban is. A cég szoros kapcsolatot ápol hazai influenszerekkel, és aktívan figyeli a fiatalabb fogyasztók preferenciáit, hogy kampányait ezek alapján alakíthassa.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.