BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Visszahozta legsikeresebb termékét a Coca-Cola Magyarországra – a cég a részvénypiacon is nagyot menetel

A magyar üdítőital-piac értéke eléri az évi 1,1 milliárd eurót, és bár a növekedés mérsékelt, a prémium- és a személyre szabott termékek iránti kereslet egyre nagyobb. Ebben a szegmensben erősített a világ legnagyobb alkoholmentes üdítőital-eladója, amely egy korábban sikeres kampányát is visszahozta. Többek között erről is kérdeztük a Coca-Cola Magyarország marketingigazgatóját.

A Z generáció egyre tudatosabban választ a márkák közül, erre pedig reagálnak a vállalatok is – mondta a Világgazdaságnak Malgorzata Drag, a Coca-Cola Magyarország marketingigazgatója. Kiemelte, ezért nekik is céljuk, hogy személyre szabott módon szólítsák meg a fiatalabb generációkat.

Coca-Cola Bottle Photo Illustrations
A Coca-Cola is a követi a legfrissebb vásárlói trendeket / Fotó: NurPhoto via AFP

A marketingigazgató szerint a vállalat stratégiája illeszkedik a Coca-Cola globális irányvonalához is, amely az élményalapú fogyasztásra helyezi a hangsúlyt. Emiatt egészen nyár végéig visszatértek a személyre szabott, névre szóló palackok a magyarországi üzletekbe.

A Coca-Cola kaszál

A nemzetközi vállalat május elején arról számolt be, hogy adózott eredménye az első negyedévben éves szinten

  • 5 százalékkal, 3,3 milliárd dollárra,
  • részvényenként 77 centre

nőtt. Ebben az időszakban a cég globális bevétele éves szinten alig változott, 11,14 milliárd dollár volt, ami 2 százalékpontos csökkenés. Ez a kedvezőbb eredmény a pozitív árazási és profitabilitási spektrum 5 százalékos növekedésének köszönhető. Az idei első negyedévben a Coca-Cola bevétele organikusan számítva Észak-Amerikában 3 százalékkal, Latin-Amerikában 13 százalékkal és a – Magyarországot is tartalmazó – EMEA régióban és az ázsiai és csendes-óceáni térségben pedig egyaránt 7 százalékkal bővült.

A magyarországi üdítőital-piac becsült éves értéke mintegy 1,1 milliárd euró,

és az előrejelzések szerint az elkövetkező években 1-2 százalékos stabil növekedés várható. Ezen belül a prémium- és a személyre szabott termékek iránti kereslet fokozatosan erősödik, ezért ebben a szegmensben próbál most pozíciót erősíteni a Coca-Cola is.

Az italgyártó részvényei

A nemzetközi italgyártó részvénye már több mint 15 százalékot emelkedett, bőven felülteljesítőnek számít az S&P 500 idei mínusz 5 százalékos teljesítményéhez képest – írta elemzésében a K&H . A nagy menetelés mögött egyrészt a várakozásokon felüli tavaly év végi eredmények állnak, másrészt a részvény defenzív jellegéből adódóan vonzó választásnak számított a vámbejelentéseket követő piaci turbulenciában. Emellett további érdekesség, hogy a legendás befektető, Warren Buffett egyik nagy kedvence a vállalat értékpapírja, több mint 400 millió Coca-Cola-részvénye van, ami jelenlegi árfolyamon számolva csaknem 29 milliárd dollárt tesz ki.

Malgorzata Drag, a Coca-Cola Magyarország marketingigazgatója / Fotó: michalak.pm

Influenszerekkel erősített a vállalat

Az  egyediséget már korábban, 2013-ban is az biztosította, hogy a jól ismert nemzetközi vállalat logóját kiegészítve a saját és szeretteik nevéket találhatták meg a fogyasztók a palackokon és a dobozokon – mondta a marketingigazgató. Arról is beszélt, hogy a kampány során kiemelten figyelembe veszik a helyi ízlésvilágot és a kulturális különbségeket.

„A helyi preferenciák és ízek meghatározzák egy kampány sikerét. Magyarországon például jellemzőek a szilva- és barackízű termékek, míg más piacokon inkább az alma dominál” – mondta Malgorzata Drag, majd hozzátette: a Coca-Cola nemcsak az ízvilágban alkalmazkodik a magyar piac sajátosságaihoz, hanem a kommunikációs csatornákban is. A cég szoros kapcsolatot ápol hazai influenszerekkel, és aktívan figyeli a fiatalabb fogyasztók preferenciáit, hogy kampányait ezek alapján alakíthassa.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.