Vihar: üzenetet küldött a biztosító a magyaroknak a kártérítésről – milliárdokat fizethetnek ki
Tömeges károkat okozott az otthonokban, gépjárművekben, nyaralókban az orkánerejű széllökésekkel, felhőszakadással, jégesővel és villámlásokkal érkező hétfői vihar. A Groupama Biztosítóhoz kedd délig több mint ezer kárbejelentés érkezett a hétfői extrém időjárás kapcsán, és továbbra is folyamatosan, nagy számban jelentik be ügyfeleik a károkat. Mivel a tapasztalatok szerint a bejelentések még a következő napokban is tömegével érkeznek, és kedden is újabb heves zivatarokra, illetve szélrohamokra lehet számítani, összességében a Groupama a hét eleji viharok kapcsán akár 3-4 ezret is meghaladó bejelentésre számít, melyek kártérítése milliárdos nagyságrendet érhet el.

A bejelentések legnagyobb számban Békés, Csongrád-Csanád, Hajdú-Bihar és Pest vármegyékből érkeztek. A vihar nagyon sok helyen megbontotta a tetőket, vagy leszakított egyes épületelemeket, udvaron elhelyezett tárgyakat kapott fel, és azokat elsodorva okozott kárt vagyontárgyakban.
A heves szél fákat döntött ki, udvaron lévő kerti pavilonokat, növényeket tépázott meg.
„Azt javasoljuk ügyfeleinknek, hogy minél előbb tegyék meg bejelentésüket, és erre elsősorban az egyszerű online felületünket ajánljuk. A helyreállítási munkálatok megkezdése előtt pedig készítsenek fényképeket a károkról, mert ez nagyban segítheti a gyors kárfelmérést és kifizetést” – hívta fel a figyelmet Berentés László, a Groupama Biztosító szolgáltatási igazgatója.
A vihar nagy pusztítást végzett a Balaton térségében is. A biztosító arra kéri a nyaralótulajdonosokat, hogy ha tehetik, mielőbb ellenőrizzék ingatlanjukat személyesen, vagy kérjenek meg erre valakit. Ha szükséges, minél hamarabb jelentsék be a kárt, és hajtsák végre a szükséges kármegelőzési intézkedéseket. Ugyanez vonatkozik azokra is, akik távol vannak otthonuktól, például nyaralnak: érdemes családtagot vagy ismerőst megkérni, hogy mielőbb ellenőrizzék, okozott-e kárt a vihar az ingatlanban.
A biztosítótársaság szakemberei nagy erőkkel megkezdték és folyamatosan végzik a károk felmérését. A bejelentett károkat
- gyorsított ütemben, gyakran már a szemle napján vagy az azt követő napon kifizetik,
- nagyobb károknál pedig szükség esetén kárelőleget fizet a társaság.
A biztosító a munkatársait átcsoportosította a vihar által leginkább érintett területekre, hogy lehetővé tegye a még gördülékenyebb és gyorsabb ügyintézést. A Groupama Biztosító hatékonyan – többek között videós kárszemlével – tudja kezelni az ügyfelek átlagosnál nagyobb számú kárbejelentéseit.
A Groupama Biztosító nemrégiben vezette be egyedülálló, dedikált kármenedzser szolgáltatását. Ez a szolgáltatás azt biztosítja, hogy az ügyfelek a kárbejelentést követően azonnal megkapják a kijelölt kármenedzserük nevét és közvetlen mobiltelefonos elérhetőségét. Így nem kell call centeren keresztül kommunikálniuk, hanem közvetlenül vehetik fel a kapcsolatot az illetékes szakemberrel, aki minden kérdésben tájékoztatást és támogatást nyújt számukra.


