BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Megtorpant a hazai e-autópiac – a KIA viszont felfelé tart

A tavalyi közel 50 százalékos növekedéssel szemben idén alig 12 százalékkal bővült a magyarországi elektromos személyautók piaca. A szegmens aránya továbbra is elmarad az európai átlagtól, miközben a KIA eladásain belül elérheti a 12-13 százalékot. A vállalat bízik új modelljeiben és hosszabb távon az első öt márka között szeretne maradni a hazai piacon.

Az új elektromos személyautók (ev) magyarországi piacán az idén nem várható a tavalyihoz hasonló dinamikus bővülés, miközben a szegmens 7 százalék körüli részaránya a teljes értékesítésben továbbra is elmarad az európai átlagtól; a KIA eladásaiban viszont elérheti a 12-13 százalékot az ev-k aránya – mondta Nagy Norbert, a KIA Hungary elnöke.

Megtorpant a hazai e-autópiac – a KIA viszont felfelé tart
Megtorpant a hazai e-autópiac – a KIA viszont felfelé tart / Fotó: Polyak Attila

A dél-koreai márka magyarországi importőr cégének vezetője szerint a szegmenst láthatólag nagy mértékben az állami támogatási program mozgatja: a forgalomba helyezett elektromos autók 85-90 százaléka céges vásárlás, és ennek mozgatórugója a támogatási rendszer. Nagy Norbert emlékeztetett arra, hogy 

tavaly még csaknem 50 százalékkal bővült a belföldi ev-piac, 

az idén az első fél évben azonban épp csak meghaladta a 12 százalékot a növekedés. Egyidejűleg a teljes új személyautó-piac növekedése is mérséklődött, 2024-ben elérte a 13 százalékot, az idén eddig mindössze 4,3 százalékos a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének adatai szerint.

A KIA modelljei az élbolyban szerepelnek az elektromos szegmensben – jelezte Nagy Norbert, aki a sikeres EV3 modell mellett nagy reményeket fűz a napokban bevezetett EV4-hez is. Az idén 900-950 elektromos jármű forgalomba helyezésével számol, a többi elektrifikált (hibrid és plug-in hibrid) modellel együtt 1200-1300 eladott autóval. 

A teljes éves eladás a belsőégésű modellekkel együtt elérheti a 7300-7400 darabot.

A tavalyi eredményhez képest 5-6 százalékos növekedést az elnök szerint a jó ár-érték arányú modellek alapozzák meg. Nagy Norbert rámutatott: valamennyi gyártó modelloffenzívában van, ugyanakkor szembe kell nézni az európai piacon sorra megjelenő kínai márkák teremtette versennyel is. Az új helyzetben a hagyományos európai gyártók visszaszorulása tapasztalható, de ezek a gyártók a KIA-tól is szívnak el vevőt – fűzte hozzá. A KIA mindazonáltal reálisnak látja, hogy hosszabb távon is az első öt márka között szerepeljen a magyarországi újautó-piacon.

A KIA márka jelenleg 29 értékesítési ponttal és 32 szakszervizzel rendelkezik Magyarországon, legújabb kereskedése július elején nyílt meg Kaposváron.

Történelmi csúcsot döntött a Kia globális értékesítése

A Kia Corporation történetének legerősebb féléves eredményét érte el: 2025 első hat hónapjában világszerte több mint 1,58 millió járművet értékesített. A SUV-modellek iránti töretlen kereslet hajtotta a növekedést, különösen a Sportage, a Seltos és a Sorento modellek teljesítettek kiemelkedően. A Kia júniusi eladásai 0,2 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbit: 269 652 eladott járművel zárták a hónapot. A növekedéshez a dél-koreai piacon tapasztalható élénk kereslet járult hozzá, az eladások 4,5 százalékkal, 46 003 darabra nőttek. Ezzel szemben a külföldi értékesítés kismértékben, 0,8 százalékkal, 222 997 darabra csökkent.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.