BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Korszakváltás előtt a Mol Bubi – mennyire sikeres gazdaságilag?

Jövőre megújul a népszerű fővárosi közösségi kerékpármegosztó rendszer: a Mol Bubi 3.0 érkezésével új korszak kezdődik a történetében. Utánajártunk, hogy gazdaságilag mennyire sikeres a kezdeményezés.

2014-ben indult útjára a fővárosban a Mol Bubi közösségi kerékpármegosztó rendszer azzal a céllal, hogy környezetbarát és gyors közlekedési alternatívát nyújtson a városban. Azóta is folyamatosan fejlődik és bővül, a kerékpárok a nap 24 órájában használhatók a Mol Bubi applikációval – számolt be az Origo.

Mol Bubi, közbringa, bringa,
elektromos kerékpár, BKK
Jövőre megújul a Mol Bubi / Fotó: Havran Zoltán / Mediaworks

Az Európai Unió Regionális Fejlesztési Alapja a Széchenyi 2020 keretében támogatást nyújtott a Budapesti Kerékpáros Közösségi Közlekedési Rendszer kialakítása című projekthez. 

A beruházás összköltsége nettó 1,059 milliárd forint volt, amelyből 900 millió forintot az Európai Unió nyújtott támogatásként, az önrészt pedig a Fővárosi Önkormányzat bocsátotta a Budapesti Közlekedési Központ rendelkezésére.

2024-ben több mint 10 millióan használták ezeket a kerékpárokat, naponta akár 10 ezer alkalommal, azaz napi átlagban négy utazás jutott egy biciklire. De vajon hogy alakultak a közbringarendszer bevételei – ide kattintva tájékozódhat a pontos összegekről.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.