BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Újra megpróbálná Magyarországon is megcsinálni szerencséjét a Wendy's

Huszonhárom évvel a távozása után újra Magyarországra jönne a Wendy’s gyorsétteremlánc. Az 1969-ben az egyesült államokbeli Ohio államban alapított hálózat már keresi magyarországi franchise-partnereit az újbóli piacra lépéshez. A Wendy’s gyorsétteremláncnak több mint hétezer étterme működik a világon.

1999-ben a McDonald’s és a Burger King mögött nem pusztán az Egyesült Államok, hanem az egész világ harmadik legnagyobb gyorsétterem-hálózata volt a Wendy’s – írja az Origo annak kapcsán, hogy a vállalat franchise-partnereket keres ahhoz, hogy újra a magyarországi piacra léphessen. Bár működő éttermeinek száma alapján a vállalat nem fért fel a legnagyobb gyorsétteremláncok top 10-es listájára 2024-ben, de nem sokkal maradt le, miközben a bevétele 14,5 milliárd dollárt ért el.

Wendy's, illusztráció
Újra belépne a magyar piacra a Wendy’s / Fotó: Shutterstock (illusztráció)

Tart a Wendy’s lendülete az európai terjeszkedésben

A lap kitér rá, hogy a vállalat néhány éve fogott újra európai terjeszkedésbe, először az Egyesült Királyság piacán megjelenve. Tavasszal már a 45. éttermüket nyitották ott, 2028-ig egységeik számát 150-ig bővítenék, az Egyesült Államokon kívül pedig összesen 2000 éttermet nyitnának néhány év leforgása alatt. Ehhez keresik franchise-partnereiket az egyes országokban, így Magyarországon is. 2025-ben Romániában is éttermet nyitottak.

A lap kitér arra, hogy a Wendy’s éttermeinek száma jócskán elmarad a legnagyobb riválisától, a McDonald’sétól (a legnagyobb nemzetközi láncnak világszerte kb. 40 ezer működő étterme van), egyesek mégis a legnagyobb lánc örökös kihívóját látják benne azért, mert a hamburgerek hagyományos jellegű stílusát képviselő hálózatként pozicionálja magát a piacon. A közelmúltban beszámoltunk arról, hogy a cég MI segítségével keresletalapú, dinamikus árazásra váltott az Egyesült Államokban.

A vállalat működésének alapját a franchise-hálózat jelenti, az éttermek mintegy 95 százaléka franchise-partnerek kezében van. Ez az arány a 2000-es években még 75-80 százalék között mozgott. Magyarországról 2002-ben távoztak.

További részletek az Origo cikkében olvashatók.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.