BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Újra megpróbálná Magyarországon is megcsinálni szerencséjét a Wendy's

Huszonhárom évvel a távozása után újra Magyarországra jönne a Wendy’s gyorsétteremlánc. Az 1969-ben az egyesült államokbeli Ohio államban alapított hálózat már keresi magyarországi franchise-partnereit az újbóli piacra lépéshez. A Wendy’s gyorsétteremláncnak több mint hétezer étterme működik a világon.

1999-ben a McDonald’s és a Burger King mögött nem pusztán az Egyesült Államok, hanem az egész világ harmadik legnagyobb gyorsétterem-hálózata volt a Wendy’s – írja az Origo annak kapcsán, hogy a vállalat franchise-partnereket keres ahhoz, hogy újra a magyarországi piacra léphessen. Bár működő éttermeinek száma alapján a vállalat nem fért fel a legnagyobb gyorsétteremláncok top 10-es listájára 2024-ben, de nem sokkal maradt le, miközben a bevétele 14,5 milliárd dollárt ért el.

Wendy's, illusztráció
Újra belépne a magyar piacra a Wendy’s / Fotó: Shutterstock (illusztráció)

Tart a Wendy’s lendülete az európai terjeszkedésben

A lap kitér rá, hogy a vállalat néhány éve fogott újra európai terjeszkedésbe, először az Egyesült Királyság piacán megjelenve. Tavasszal már a 45. éttermüket nyitották ott, 2028-ig egységeik számát 150-ig bővítenék, az Egyesült Államokon kívül pedig összesen 2000 éttermet nyitnának néhány év leforgása alatt. Ehhez keresik franchise-partnereiket az egyes országokban, így Magyarországon is. 2025-ben Romániában is éttermet nyitottak.

A lap kitér arra, hogy a Wendy’s éttermeinek száma jócskán elmarad a legnagyobb riválisától, a McDonald’sétól (a legnagyobb nemzetközi láncnak világszerte kb. 40 ezer működő étterme van), egyesek mégis a legnagyobb lánc örökös kihívóját látják benne azért, mert a hamburgerek hagyományos jellegű stílusát képviselő hálózatként pozicionálja magát a piacon. A közelmúltban beszámoltunk arról, hogy a cég MI segítségével keresletalapú, dinamikus árazásra váltott az Egyesült Államokban.

A vállalat működésének alapját a franchise-hálózat jelenti, az éttermek mintegy 95 százaléka franchise-partnerek kezében van. Ez az arány a 2000-es években még 75-80 százalék között mozgott. Magyarországról 2002-ben távoztak.

További részletek az Origo cikkében olvashatók.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.