Dinamikus árképzésre készül az amerikai Wendy’s gyorsétteremlánc, a nagy keresletre válaszul percenként fogják emelni, illetve kereslethiány esetén csökkenteni termékeik árát.
Mindezt a vállalat negyedéves jelentéseinek közzétételekor árulták el, és a kísérlet már jövőre megkezdődhet. A mintát az Uber üzleti modellje adta, amely szintén a keresletre reagálva határozza meg az árait. Tehát az ebédidei roham alatt drágábbak lesznek a hamburgerek.
A Wendy’s vezérigazgatója, Kirk Tanner azt is elmondta, hogy a cég 20 millió dollárt (7,2 milliárd forint) költ arra, hogy az étlapokat és a hirdetéseket digitálisra cserélje az összes saját tulajdonú éttermében 2025 végéig, ami nagyban megkönnyítheti a terv végrehajtását – írja a Mashable.
A cégvezető szerint a digitális kijelzők a vásárlók és a dolgozók élményét javítják, és azoktól a rendelések pontosságának azonnali javulását várják, valamint a forgalom és az extrák eladásainak a növekedését, miközben a dolgozóknak is jobb lesz. Tanner arról is beszélt, hogy
a menü napszakonként módosul majd, és a Wendy’s az MI-vel is kísérletezni fog.
Az, hogy a fogyasztók hogyan reagálnak majd a változásokra, mindenesetre érdekes kérdés. Ha ugyanis a Magyarországon nem üzemelő Wendy’s terve sikerrel jár, biztosak lehetünk benne, hogy versenytársai is próbálkozni fognak.