Az olyan nagyszabású rendezvények, mint a Sziget, ahol egyszerre több tíz-, akár százezer ember gyűlik össze, és kapcsolatteremtéshez, információszerzéshez, élménymegosztáshoz is a mobiljukat használják, különleges mobilhálózati felkészülést igényelnek – hívták fel a figyelmet a Yettel szakemberei a fesztiválon tartott sajtótájékoztatójukon. Mint mondták, a Sziget fesztivál területén a hétköznapi hálózati kapacitást további 20 helyszínen összesen 31 szektor kiépítésével erősíti a Yettel a hálózatiinfrastruktúra-partnerével, a Cetinnel közösen.
A Szigeten egy-egy bázisállomás csúcsórai forgalma akár huszonötszöröse is lehet egy átlagos budapesti bázisállomásénak. Összehasonlítva ezt az Óbudai-sziget egy átlagos nyári hetével, elmondható, hogy a fesztivál ideje alatt tavaly a Yettel hálózatán összesen
mintegy kétszázszor többet telefonáltak és ezerkétszázszor több adatot használtak fel a fesztivállátogatók.
Az adatokból az is kiderült, hogy a 2024-es Szigeten is már az előző évhez képest több mint 50 százalékkal több adatot forgalmaztak a fesztiválozók a csúcsidőszakban, amelynek már csaknem a 25 százalékkal 5G-hálózaton történt;
ezen belül az utolsó nap éjjel 11 és éjfél közt volt a legnagyobb (közel 600 gigabyte) az adatforgalom.
Ha csak az adatfeltöltést nézzük, szintén a fesztivál utolsó napja volt a legnépszerűbb: este 10–11 óra közt Fred Again nagyszínpados koncertje, valamint az este 9–10 óra közt zajló bulik (például Skrillex) idején generálták a legtöbb adatfeltöltést a fesztiválozók.
„A tavalyi év tapasztalatai alapján kijelenthetjük, hogy a megerősített hálózat jól vizsgázott a Szigeten, az ügyfélélmény a fesztivál teljes ideje alatt stabil volt. Idén erre az alapra építkezve folytattuk a fejlesztéseket. A forgalom évről évre növekszik, ezért mi is növeltük a kapacitást, és az 5G-t is tovább fejlesztettük, különösen a legsűrűbben látogatott területeken, például a Nagyszínpad környékén, ahol a legtöbben streamelnek és osztják meg élményeiket. A teljes fesztivál területén a több százezer látogató kiszolgálására gyakorlatilag egy közepes méretű város hálózati kapacitásával készülünk ezúttal is” – mondta el Mang Balázs, a Yettel műszaki stratégiai igazgatója.
A hálózati fejlesztések mellett a Yettel hivatalos telekommunikációs partnerként a fesztivál területén megnöveli a kihelyezett Mobiltöltő Pontokat, ezzel is biztosítva a fesztiválozóknak, hogy végig elérhetők legyenek.
A Világgazdaság kérdésére Mang Balázs elmondta, hogy a látogatók legnagyobb csoportja általában Egyesült Királyságból, Hollandiából és Németországból érkezik, és ezt a mobilforgalmi adatok is tükrözik. Hozzátette: a külföldi Sziget-látogatók közül tavaly az Egyesült Királyságból csatlakoztak legtöbben a Yettel hálózatára – azaz indítottak hívást vagy használták a mobilnetet –, és náluk minimálisan, 2-3 százalékkal kevesebb felhasználó érkezett Hollandiából.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.