Tovább bővíti, ezúttal egy tízezer négyzetméteres gyárcsarnokkal magyarországi kapacitásait az Unilever. A nyírbátori aerosolos dezodorgyár szerkezetépítésén a Strabag dolgozik – írja a Magyarépítők.
Az Unilever nyírbátori telephelyén a működő háztartásvegyipari gyár mellett épülő új gyáregységével higiéniás termékek előállításába kezd.
A 30 milliárd forintos beruházás révén évente 150 millió palack dezodort állíthatnak elő,
főként exportra, elsősorban a kelet-európai piacokra. Az Unilever globális hálózatában a nyírbátori egység lesz a 4. legnagyobb kapacitású ilyen üzem.
A barnamezős beruházás megvalósítása 2024 őszén bontási munkákkal kezdődött el. Idén márciustól a Strabag már a gyártócsarnok szerkezetépítésén dolgozik, amellyel a tervek szerint szeptember közepére elkészülnek.
A tízezer négyzetméteres gyár kivitelezése a földmunkával és cölöpözéssel indult, majd az alapozási és földelési feladatok után következett az előre gyártott és monolit szerkezetek kialakítása. Az új épületkomplexum több részből áll: gyártócsarnok, alapanyag-keverő üzem, irodák, valamint alapanyag- és késztermék-raktár kap helyet benne. Az előre gyártott vázszerkezet monolit falszakaszokkal egészül ki, ami ötvözi a gyors szerelhetőséget a tartóssággal.
Az építkezés a már működő gyár mellett, homokos talajon zajlik, ezért a por elleni védekezés folyamatos feladat.
A megrendelő tevékenységéből adódóan az épületre a szokásosnál szigorúbb tűzvédelmi előírások és munkavédelmi szabályok vonatkoznak. Bár a projekt ezen szakaszában gépészeti kivitelezés nem történik, a későbbi ütemekben az aeroszolgyártás speciális igényeihez igazodó rendszereket telepítenek majd.
Az új gyáregységet 2026 nyarán szeretnék tesztüzemmódban elindítani. A nyírbátori gyárbővítésnél a Strabag által kivitelezett szerkezetépítés, stabil alapot teremt a további munkafázisokhoz. Az épület átadását követően az Unilever új gyártóegysége nemcsak a vállalat termelési kapacitását növeli és új munkahelyeket teremt, hanem a régió ipari súlyát is erősíti.
Az Unilever bevételnövekedése a második negyedévben 3,8 százalékos volt, meghaladva az elemzők 3,6 százalékos várakozását. Emellett a vállalat termékeinek ára és eladott mennyisége egyaránt emelkedett, hozzájárulva a kedvező eredményhez. Az elemzők által vártnál kedvezőbben alakult a brit–holland Unilever árfolyam-ingadozásoktól és vállalati akvizíciós hatásoktól megtisztított bevételnövekedése az idei második negyedévben.
Az Unilever eredménybeszámolója szerint a bevétel árfolyam-ingadozásoktól és vállalati akvizíciós hatásoktól megtisztított éves növekedése a június végével záródott második negyedévben 3,8 százalékos volt,
felülmúlva az elemzők által várt 3,6 százalékot. Az április-júniusi időszakban az Unilever termékeinek ára átlagosan 2,0 százalékkal, míg az értékesítési volumen 1,8 százalékkal nőtt.
A vártnál jobb eredményhez egyebek mellett a Dove márka kedvező teljesítménye is hozzájárult a vállalat jelentése szerint. Az év első felében a bevétel árfolyam-ingadozásoktól és vállalati akvizíciós hatásoktól megtisztított éves növekedése 3,4 százalékos volt. Az év első hat hónapjában a vállalat termékeinek ára átlagosan 1,9 százalékkal nőtt, míg az értékesítési volumen 1,5 százalékkal bővült.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.