BUX 39,691.46
-1.42%
BUMIX 3,756.39
-0.24%
CETOP20 1,681.37
-1.54%
OTP 8,500
-3.41%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
ENEFI 191.5
-8.37%
0.00%
-0.47%
ZWACK 16,850
-0.30%
0.00%
ANY 1,460
+2.10%
RABA 1,125
-0.88%
0.00%
+0.99%
0.00%
-1.08%
+1.67%
0.00%
-3.34%
0.00%
-0.13%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,500
-0.64%
+0.92%
ALTEO 2,890
-2.69%
0.00%
+0.56%
0.00%
0.00%
-0.68%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+1.25%
0.00%
0.00%
SunDell 45,800
0.00%
+3.90%
0.00%
+2.27%
+2.00%
-1.96%
GOPD 12,300
+36.67%
OXOTH 3,520
-0.56%
-5.66%
NAP 1,296
-0.31%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Világgazdaság

Autóipari villámkérdések

Az autóipar és -kereskedelem világszerte a figyelem középpontjában van, és nem csupán amiatt, hogy a gépkocsi története egy évszázada alatt nagyobb szabadságérzetet adott az emberiségnek, mint a megelőző évezredben királyok és forradalmárok együttesen. Azért is fókuszban van az iparág sorsa, mert éppúgy a világgazdaság jelenét és jövőjét meghatározó húzóágazat, akár az elektronika vagy az építőipar. A hatás ugyanakkor kölcsönös, és a fellendülés mértéke visszahat a piacra és a termelésre egyaránt.

Éppen emiatt vannak zavarban az elemzők, hiszen a világgazdasági konjunktúra gyengülése ellenére 0,6 százalékkal több, 14,8 millió új autót adtak el tavaly Nyugat-Európában, mint 2000-ben. Ezzel 2001 minden idők második legjobb esztendeje volt ezen a piacon az 1999. évi rekord után.

Másutt azonban nem ilyen jó a helyzet: a japán gyártás például az októberi 0,8 százalék után novemberben 5,1 százalékkal csökkent, a Ford pedig világszerte 430 ezerrel kevesebbet értékesített tavaly. Európában ugyanakkor közel 300 ezerrel, 2,61 millióra növelte eladásait. Az öreg kontinensen a francia márkák előrelépésének lehettünk tanúi az elmúlt évben, a Volkswagen-csoport is erősebb, mint valaha, s ebben az örömódában a volumengyártók közül csupán az Opel nem vesz részt. Termelése 1,76 millióra csökkent, s a "villámos" cég elnöke újabb áldozatvállalást kér a dolgozóktól, mivel "az anyacég, a General Motors anyagi nehézségei nagyobbak a vártnál".

Az OECD szerint ugyan a világgazdaság gyors fellendülése már a második negyedévben várható, de a vezető autómárkák továbbra sem csupán ebben bíznak. A partnerkapcsolatok szorosabbra fűzése, a közös gyártási stratégiák kialakítása intenzívebb, mint valaha, úgyhogy a GM/Opel csoport nem vesztegetheti az időt. A Daewoo felvásárlása úgyis már több mint egy éve húzódik.

Az autóipar és -kereskedelem világszerte a figyelem középpontjában van, és nem csupán amiatt, hogy a gépkocsi története egy évszázada alatt nagyobb szabadságérzetet adott az emberiségnek, mint a megelőző évezredben királyok és forradalmárok együttesen. Azért is fókuszban van az iparág sorsa, mert éppúgy a világgazdaság jelenét és jövőjét meghatározó húzóágazat, akár az elektronika vagy az építőipar. A hatás ugyanakkor kölcsönös, és a fellendülés mértéke visszahat a piacra és a termelésre egyaránt. Demeter Kálmán-->

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek