BMW 330xd
Intelligens társ
Az alaphelyzetben 40:60 arányú első/hátsó tengelyelosztású hajtási nyomaték azonban nem minden helyzetben elegendő. Ilyenkor lép közbe az xDrive rendszer agya, az elektronikus vezérlésű központi osztómű. A kapcsolódó szerkezeteivel (rövid kardán, első féltengelyek) együtt 100 kg-os többlettömeget jelentő berendezés vezérlése kapcsolatban áll és állandóan kommunikál a gépjármű aktív menetdinamikai rendszereivel, így még a kerekek kipörgése előtt felismeri – s azonnal reagál is –, ha szükségessé válik a pillanatnyi nyomatékelosztás megváltoztatása. Mindebből menet közben semmit sem érezni, nincs elektromos kattogás, az ABS működéséhez hasonló zakatolás, nincsenek megtorpanások. Az intelligensen funkcionáló xDrive hajtás lénye pedig pontosan ez, s eme előnyök nem csak gyenge tapadási körülmények között élvezhetők. Sűrűn kanyargó, tehát gyakori tömeg- (súlypontáthelyezések) és nyomatékirányú (gázadás/gázelvétel) terhelésváltást igénylő szakaszokon nagyobb menetstabilitást biztosít, továbbá mérsékli az alul- és túlkormányzottságot. Mindez különösen igaz, ha vizes útfelületen haladunk.
Valamit valamiért
A többlettudásnak persze ára van, forintban kifejezve 662 ezer, ennyivel drágább ugyanis a 330xd a hátsókerék-hajtású testvérmodellnél. A már említett egymázsás plusz önsúly mellett a gyári adatok szerint átlagosan 0,7 literrel több gázolajat igényel 100 kilométerenként, s a gyorsulás terén is van némi lemaradása (0-100: +0,1 s, 80-120: +1,1 s), de vezető legyen a talpán, aki mindezt fizikálisan érzékelni tudja. A 330xd az intelligens hajtástól függetlenül is remek adottságokkal rendelkezik, de 12 millióért ez a minimum. A soros hathengeres turbódízel motor 231 lóereje és 500 newtonméteres nyomatéka valóban minden helyzetben fölényes képességekkel ruházza fel a masinát.
BMW 330xd
Összlökettérfogat: 2993 cm3Hengerek/szelepek száma: S6/24
Max. teljesítmény: 170 kW (231 LE) 4000/min
Max. forgatónyomaték: 500 Nm 1750/min
Hosszúság/szélesség/magasság: 4520/1817/1421 mm
Tengelytáv: 2760 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1500/1513 mm
Fordulókör átmérője: 11,8 m
Menetkész tömeg: 1635 kg
Max. teherbírás: 520 kg
Csomagtér: 460 l
Üzemanyagtank: 61 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,7 s
Max. sebesség: 250 km/h
Fogyasztás városban/országúton: 9,6/5,8 l/100 km
Tesztfogyasztás: 7,5 l/100 km
A modell alapára (316i): 6 665 000 Ft
A tesztelt változat ára: 11 995 000 Ft
A tesztautó szállítója: BMW Magyarország Kft., 2220 Vecsés, Airport Business Park, Lőrinci út 59. Telefon: 06-29-555-100.
Gyorsítóképessége a sportos benzinesek szintjén áll, 7,5 literes mért átlagfogyasztására azonban csak irigykedve tekinthetnek az oktánosok, s az ebből adódó jó 800 kilométeres hatótáv is abszolút erényként jegyezhető fel. Az opciós xDrive hajtás a 3-as és az 5-ös modellsorozat palettáján a hathengeres
Hengerek/szelepek száma: S6/24
Max. teljesítmény: 170 kW (231 LE) 4000/min
Max. forgatónyomaték: 500 Nm 1750/min
Hosszúság/szélesség/magasság: 4520/1817/1421 mm
Tengelytáv: 2760 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1500/1513 mm
Fordulókör átmérője: 11,8 m
Menetkész tömeg: 1635 kg
Max. teherbírás: 520 kg
Csomagtér: 460 l
Üzemanyagtank: 61 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,7 s
Max. sebesség: 250 km/h
Fogyasztás városban/országúton: 9,6/5,8 l/100 km
Tesztfogyasztás: 7,5 l/100 km
A modell alapára (316i): 6 665 000 Ft
A tesztelt változat ára: 11 995 000 Ft
A tesztautó szállítója: BMW Magyarország Kft., 2220 Vecsés, Airport Business Park, Lőrinci út 59. Telefon: 06-29-555-100. -->
[enews_gallery id='219666']


