Mit olvas a magyar? Blikk, Story, Kiskegyed Konyhája - És ami ingyen van
A sajtópiac legnagyobb olvasottságú lapcsoportjai - a hirdetési lapok mellett - a tv-magazinok, a megyei napilapok és a női tematikájú kiadványok.
A Nemzeti Médiaanalízis kutatás - a felmérésben szereplő több mint másfél száz nyomtatott sajtókiadvány vizsgálatával - átfogó képet ad a magyar sajtópiac általános jellemzőiről és legmeghatározóbb szereplőiről.
A kutatás legfrissebb - a 2007. október és 2008. március közötti időszakban felvett - sajtóolvasottsági eredményei szerint a legolvasottabb nyomtatott sajtókiadványok egy-egy száma több mint egymillió emberhez jut el. A milliós közönséget elérő 5 kiadvány mellett, további 7 lap olvasottsága haladja meg a félmillió, további 18-é a 300 ezer főt.
A legolvasottabb fizetős napilapok listáját a Blikk, a hetilapokét a Story, a havilapokét a Kiskegyed Konyhája vezeti. A legolvasottabb 20 kiadvány közül hét ingyenes terjesztésű.
Tematikájuk szerint csoportosítva a kiadványokat - a hirdetési lapok mellett - a televíziós műsorújságok és a megyei napilapok együttes, országos olvasottsága a legma-gasabb. A lappiac változatlanul egyik legmeghatározóbb szegmense a női témákkal foglalkozó kiadványoké.
A táblázatok forrása a Szonda Ipsos, az adat a 2007. október - 2008. márciusi időszak átlagos olvasottságát adja meg (ezer főben), zárójelben a változás az előző évhez képest.


