Világgazdaság

Itthon is dominóként dőlnek be az autókereskedések

A múlt héten az egyik legtöbbet értékesítő autómárka nyolc kereskedője adta vissza a kereskedési jogot, és ezen a héten is már hasonló nagyságrendben voltak szerződésbontások több más márkánál.

Gablini Gábor, a Gépjármű-márkakereskedők Országos Szövetsége (Gémosz) elnökét úgy tájékoztatták a lízingcégek, hogy fél éven belül 30 százalékkal kevesebb autókereskedő partnerük lesz, és ez azt jelenti, hogy a több mint ezer kereskedést működtető 650-670 vállalkozó közül ilyen arányban várható azok száma, akik kényszerűségből felhagynak az üzlettel.

A kereskedések ellehetetlenülése a pénzügyi válsággal van összefüggésben. Az importőrök által leszállított autókat még eladás előtt ki kell fizetniük a kereskedőknek, így folyamatosan nagy összegű készletfinanszírozási hitelre van szükségük.

Ha ez megszűnik, nincs tovább – mondja Gablini Gábor, hozzátéve: fél éve még egymástól próbálták elhalászni a kereskedőket a pénzintézetek. Mert (amíg volt pénz a piacon) egy több száz autót eladó, jól menő szervizt működtető vállalkozás számlavezetése is nagy üzlet volt, nem csupán a készletfinanszírozási

További részletek a holnapi Világgazdaságban

Gablini autókereskedő importőrPiacbefolyásoló adatok Gémosz Gépjármű-márkakereskedők Országos Szövetsége