BKV-vezér: rendben vannak az off-shore szerződések
A cél az, hogy a tanácsadói díjakra fordított összegeket folyamatosan csökkentsék, de a vezérigazgató hozzátette, hogy nulla soha sem lehet, mert a külső szakértők bevonása sok esetben elengedhetetlen.
Kocsis István nem tartja aggályosnak, hogy a BKV off-shore cégekkel kötött pénzügyi-tanácsadói szerződéseket, mert a befektetés már megtérült, így a szerződéseket valódi munka alapján kell megítélni. A cégek a forint árfolyamának ingadozásának hatásait elemezték a BKV felkérésere.
Elhangzott, hogy a cipőtervezési szaktanácsadással a BKV több millió forintot spórolt meg, ugyanis egy erre fenntartott ügyosztály nem lenne gazdaságos.
A BKV Trade kapcsán bejelentésre került: amennyiben a BKV Zrt. saját társaságán keresztül valósítja meg a villamosenergia-beszerzést, úgy a kereskedelmi árrés számára megtakaríthatóvá válik. Ezzel a társaság évente 300 millió forintot tud megspórolni.
A vezető elmondta, hogy politikai támadások alatt áll, mert a csapok elzárásával olyan politikai és gazdasági körök valamint lobbisták érdekeit sérti, melyeknek nem érdekük a változtatás és a szerződések láthatóvá tétele.
A társaság létrehoz egy tanácsadói listát saját honlapján, ahol hozzáférhető lesz az összes tanácsadói szerződés tárgya és a díj teljes összege, mert fontosnak tartják a pontos elszámoltathatóságot. A BKV-val a jövőben csak olyan cégek szerződhetnek, amelyek vállalják, hogy nyilvánossá teszik a szerződés tárgyát és a díj teljes összegét.
Kocsis István elmondta, hogy a BKV nem rendelkezik elegendő járművel a Paraméterkönyvben előírt szolgáltatások teljesítéséhez, ezért 40 autóbusz azonnali beszerzésére van szükség, ugyanis a BKV-nal nincsenek jelenleg üzembe helyezhető tartalék buszai. Az Igazgatóság jóváhagyásával jelenleg folyamatban van egy 20+50 százalék darabszámú, maximum 3 éves csuklós autóbuszok beszerzésére irányuló nyílt közbeszerzési eljárás, melyben az ajánlatok benyújtásának határideje február 25-e volt. A 2008-ban kiírt nyílt közbeszerzési eljárás az egyetlen ajánlattevő visszalépése miatt hiúsult meg.
Az Alfa-Busz 83 millió forintos ajánlatot adott, közben a BKV információt kapott arról, hogy a belga Van Hool 20 millió forintért kínál több használt, átlagban nyolc éves autóbuszt. Kocsis István viszonyításként elmondta: az utóbbi nagyságrend hozzávetőleg egy 15-20 éves Ikarus busz felújításának felel meg.


