Az Air France által üzemeltette Airbus katasztrófájával kapcsolatban egyelőre csak két dolog biztos: a repülő viharzónába repült és mérőműszerei összevissza jelezték a sebességét. Az AirFrance a június elsején bekövetkező baleset után úgy nyilatkozott: már korábban tapasztalta, hogy az Airbusok sebességmérői a jegesedés miatt meghibásodnak. A vállalat hozzátette: felgyorsítja az eszközök kicserélése érdekében indított programot.
A francia légitársaság vezetője, Pierre-Henri Gourgeon a Reutersnek úgy nyilatkozott: az első, a régieket helyettesítő műszerek gyakorlatilag a baleset estéjén érkeztek volna meg a céghez, ugyanakkor a cégvezető azt is kijelentette: nem biztos abban, hogy a sebességmérők hibája okozta a balesetet.
Gourgeon közlése szerint az Airbus biztosította az Air France-t arról, hogy mindhárom, a repülőinél használt műszer biztonságos, beleértve azt is, amelyet a lezuhant A330-ba építettek. Iparági források szerint az Airbus kizárta az elektromos hibát és a pilótafülke kijelzőinek elvesztését is, mint lehetőséget.
Az Air France a hétvégén jelentette be, hogy már 2008 májusában regisztrálták a jegesedési problémát, bár ezek az "incidensek" nem minősültek katasztrofálisnak. A légitársaság emellett közölte, hogy a később elvégzett vizsgálatok igazolták, hogy egy másik műszertípus jobban megfelelne a célnak, ezért meg is kezdték az eszközök lecserélését, anélkül, hogy megvárták volna az Airbus által javasolt tesztek eredményét.