BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Mozi: van mit ünnepelni

A moziüzemeltetőknek is van mit ünnepelniük a ma kezdődő Moziünnepen: a válság ellenére sem csökkent az idén a filmszínházak látogatottsága, a háromdimenziós (3D-s) filmek sikere pedig még az előzetes várakozásokat is felülmúlta. Ez utóbbiak – amellett, hogy különleges élményt nyújtanak a nézőknek – jelentős nagyságú pluszbevételt jelentenek az idén a láncoknak (tavaly még elenyésző bevételük származott a 3D-s filmekből).

„Több, »normál« és 3D-s változatban is bemutatott film esetében is előfordult, hogy utóbbi részesedése az adott alkotás teljes nézőszámából meghaladta a 30-40 százalékot” – számolt be a Világgazdaságnak Lovász Andrea, a Palace Cinemas magyarországi hálózatának a vezetője. Úgy véli, hogy az új háromdimenziós alkotások az év végéig a teljes piaci torta tíz százalékát is kihasíthatják maguknak.

„Amikor ilyen filmnek volt a premierje, jelentősen, sokszor 20-30 százalékkal is megnőtt a mozilátogatók száma az előző héthez képest” – számolt be hasonló tapasztalatokról Buda Andrea, a Cinema City multiplexeket üzemeltető I. T. Magyar Cinema Kft. marketingvezetője.

A moziüzemeltetők több szempontból is profitálnak a 3D-s alkotásokból, egyrészt, mert körülbelül 20 százalékkal magasabb a jegyár az ilyen alkotásokra, másrészt, mert tapasztalataik szerint sok olyan néző van, aki miután „normál” változatban megnézte a filmet, befizet a 3D-s változatra is. „Ennek megfelelően a jelenlegi hat 3D-s termünk számát a jövőben tovább kívánjuk bővíteni, és folytatjuk a Palace mozik digitális technológiával történő felszerelését is” – mondta Lovász Andrea. A termek „térhatásúvá” alakítása egyébként jelentős, egyenként több mint tízmillió forintos beruházást igényel. A szakértők szerint a már meglévő fejlesztéseket alapul véve nem vagyunk elmaradva a világ élvonalától a térhatású mozizás terén, és gyakorlatilag naprakészen érkeznek a legújabb háromdimenziós filmek is Magyarországra.

Eddig még a válságot sem igazán érezték a mozihálózatok, sőt a legtöbb hónapban a tavalyi nézőszámot is felül tudták múlni. „Nagyon jó volt a június–júliusunk, 15-20 százalékkal haladtuk meg a tavalyi számokat, ez elsősorban a nagyon erős filmkínálatnak és a változékony nyár eleji időjárásnak volt köszönhető, az augusztus viszont ennek ellentétje volt” – mondta Lovász Andrea. Szerinte amellett, hogy kevés igazán neves filmet mutattak be a nyár utolsó hónapjában, elképzelhető, hogy amiatt is kevesen mentek moziba, mert kivárták a most kezdődő Moziünnep kedvezményes jegyárait, hogy megnézhessék kedvenc filmjeiket.

Úgy látja, hogy a válság is csak most kezd begyűrűzni a mozipiacra, most érzékelik azt először, hogy az emberek az ilyen, viszonylag olcsónak számító szórakozási lehetőségeiken is spórolni próbálnak. „Ezt mutatja az a tendencia is, hogy mind többen különböző, a munkáltatójuktól kapott utalványokkal (kultúrautalvány) vásárolják meg a jegyeket és nem készpénzzel” – véli.

Mindezek ellenére Lovász Andrea összességében arra számít, hogy elérik vagy akár meg is haladják a Palace mozikban a tavalyi 5,2 millió fős nézőszámot. A tavalyinál jobb eredményben bíznak a Cinema Citynél. Buda Andrea tájékoztatása szerint amellett, hogy az év eddig eltelt időszakában átlagosan 9,5 százalékkal nőtt a nézőszámuk, jelentős forgalomnövekedést várnak a november közepén, az Allee bevásárlóközpontban átadandó új, 13 termes multiplexüktől, amelyben természetesen több digitális 3D-s vetítőterem is helyet kap majd. A szakmabeliek szerint a várakozásoknak az is biztos alapot adhat, hogy az őszi–téli szezonban több kasszasikernek kínálkozó alkotást is bemutatnak – a többi közt a District 9-et, a Disney 3D-s meséjét, az Up!-ot (Fel!) és James Cameron szintén teljesen térhatású kalandfilmjét, az Avatart

Vasárnapig harmadáron lehet mozizni!

Ma kezdődik és egészen vasárnapig tart a Moziünnep, amelynek keretében az ország 41 városának 98 mozijában lehet ünnepi áron – maximum 550 forintért – jegyet venni az előadásokra.

Az esemény négy napja alatt több mint 200 filmet láthatnak az érdeklődők.

A Moziünnepen az elmúlt három évben összesen közel 1,4 millió jegy kelt el.

Évente ebben a négy napban a mozik látogatottsága hozzávetőlegesen háromszorosa egy szokásos, teljes heti nézőszámnak.

Az esemény négy napja alatt több mint 200 filmet láthatnak az érdeklődők.

A Moziünnepen az elmúlt három évben összesen közel 1,4 millió jegy kelt el.

Évente ebben a négy napban a mozik látogatottsága hozzávetőlegesen háromszorosa egy szokásos, teljes heti nézőszámnak.-->

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.