A helyközi közösségi közlekedés nyár végén megkezdett átalakításához a Népszabadság mai írásában említett közel 800 millió forintnak csak elenyésző részben van köze. A kormányváltást követően, 2009 májusa után e feladatok megvalósítására kötött szerződések összértéke nem éri el a 35 millió forintot.
 
A cikkben hivatkozott A közösségi közlekedés összehangolt fejlesztése elnevezésű költségvetési sor nem a helyközi közösségi közlekedési átalakításáról elfogadott kormányhatározat finanszírozását jelenti!  Az előirányzat a korábbi évekhez hasonlóan a regionális intézményrendszer működtetésére, egyes szakmai feladatok ellátására (pl. utasszámlálások, közszolgáltatási szerződésekkel, pályáztatás előkészítésével kapcsolatos feladatok, menetrendi egyeztetések elvégzése) és a közszolgáltatás hatékony és szerződésszerű működésének ellenőrzésére biztosít forrásokat.
 
A Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium honlapján böngészhető Üvegzseb rovatból is kiderül, hogy a cikkben említett 770 millió forintból több mint 700 milliót a Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. kapott. A KHEM állami tulajdonban lévő háttérintézménye önálló költségvetési sorral nem rendelkezik. Kutatói, szakértői tevékenységét a minisztérium meghatározott feladatokhoz kapcsolódóan kötött szerződések alapján ellentételezi. A KTI egyébként egyre növekvő arányban a piacon szerzett, uniós kutatási keretprogramokból, útépítő társaságoktól, más magánvállalkozásoktól, önkormányzatoktól elnyert megrendelésekből él. A társaság az elvégzett munkákhoz kötődő kifizetésekből fedezi működési költségeit, egyebek mellett pl. a menetrendek egyeztetését végző Regionális Közlekedésszervezési Irodák fenntartását is. A cikkben foglaltakkal szemben ezek az idei kifizetések nem kötődnek szorosan a helyközi közösségi közlekedés augusztusban megkezdett átalakításához. Egy kivételével a szerződések mindegyike 2009 májusa előtt köttetett. A közösségi közlekedés összehangolt fejlesztése költségvetési sorról a KTI korábban is hasonlóképpen kapott forrásokat konkrét feladatok elvégzésére. A tavalyi évben a tárca májusi megalakulását követően, összesen közel 335 millió forint értékben kötött szerződést a társasággal. 
 
A cikkben említett 770 millió forintból fennmaradó 70 millió forintot a minisztérium valóban közvetlenül a helyközi közösségi közlekedés átalakításával összefüggő feladatokra kívánja fordítani. A 61 millió forint értékű, a cikkben részletezett tartalmú szerződések megkötését a tárca azonban még csak tervezi. A szerződések megkötésére, külső tanácsadók bevonására azért van szükség, mert az átalakítás irányítására nem állt fel önálló szervezet, a minisztériumban, a háttérintézményeknél és szolgáltatóknál dolgozó munkatársak kapacitásai végesek. Projektszerű feladatok ellátására az újabb köztisztviselők – időigényes és jelenleg egyébként is korlátozott – alkalmazásánál olcsóbb alternatíva külső tanácsadók alkalmi igénybevétele.