BUX 41,906.58
+1.60%
BUMIX 3,960.45
+0.94%
CETOP20 1,960.74
+2.16%
OTP 10,580
+0.71%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
-5.33%
+2.90%
-0.20%
ZWACK 17,500
+1.74%
0.00%
ANY 1,640
+0.31%
RABA 1,165
+0.87%
0.00%
-0.49%
+1.89%
+0.46%
OPUS 193.2
-0.21%
-7.36%
+2.00%
0.00%
+4.39%
OTT1 149.2
0.00%
-1.99%
MOL 2,834
+1.21%
0.00%
ALTEO 2,390
+1.70%
+1.85%
+1.22%
EHEP 1,645
+2.81%
+1.43%
+1.67%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-1.72%
+8.53%
0.00%
SunDell 42,000
+5.53%
-2.33%
+2.65%
-4.40%
0.00%
+1.89%
+10.89%
GOPD 9,020
-27.84%
OXOTH 3,700
-2.37%
0.00%
NAP 1,226
+0.66%
-12.34%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Világgazdaság

Tavasszal új M&S bolt nyílik

Az elhúzódó recesszió ellenére tavasszal újabb Marks & Spencer (M&S) boltot nyit Budapesten a brit ruházati lánc kizárólagos magyarországi franchise-partnere, az S Modell Kereskedelmi Zrt. – tudtuk meg Jüttner Katalintól, a részvénytársaság igazgatóságának elnökétől. A legújabb fejlesztési projekt lényegében viszszatérés a kezdetekhez, az új egység ugyanis a Váci utcában nyílik majd, ahonnan az M&S itteni története tizenhét és fél évvel ezelőtt, 52 négyzetméteren elkezdődött. Azóta több szempontból is nagyot változott a hazai piaci helyzet és abban a brit márka szerepe – mondja a cég vezetője. „A vásárlók egyre nagyobb mértékben fordultak a bevásárlóközpontok felé. A 90-es évek közepétől ezért váltottunk mi is, és költöztünk be a plázákba” – sorolja. Kérdésünkre, hogy akkor mit jelent a Váci utcai viszszatérő, így válaszol: „A vevőkörünknek továbbra is van egy olyan meghatározó része, aki a jobban kedveli a bevásárlóutcák egyedi boltjait.”

A márkának jelenleg összesen mintegy ötezer négyzetméteren 10 magyarországi egysége van, ebből hét Budapesten, három más hazai nagyvárosokban működik. A cég 2004-ben határozta el a vidéki terjeszkedést, ezt a válság miatt egyelőre nem folytatta tovább, a debreceni, pécsi és győri üzletnyitásokat követően a szegedi azért hiúsult meg, mert végül nem épült meg a városba tervezett újabb pláza.

A recesszió a társaság egy másik fejlesztési tervét viszont egyelőre csak késlelteti: a hazai franchise-partner a brit kiskereskedelmi márka ruházati profilja mellett annak a szigetországban igen jövedelmező élelmiszerrészlegét is be akarta hozni Magyarországra. „Jobb időkben ismét elővesszük majd ezt a tervet” – mondja Jüttner Katalin. A recessziót csak átmeneti nehézségnek gondolja, ez tavaly mintegy 6 százalékkal, 3,4 milliárd forintra vetette vissza a korábbi években akár két számjegyű növekedéshez is szokott társaság nettó bevételét. A középrétegek ruházati igényét kielégítő márka vezetőjeként viszont úgy véli, az idén már ismét 6-10 százalékos forgalomélénküléssel tervezhetnek, mivel az ő vevőkörüket kevésbé érintette a válság.

A 200 főt foglalkoztató magyarországi cég a recesszióban sem kényszerült még létszámleépítésre. „A céget az emberek fémjelzik és nem fordítva” – vallja Jüttner Katalin. Az alkalmazottak bérezését úgy alakították ki, hogy személy szerint is érdekeltek a forgalom növelésében, sőt érdekeltté vannak téve abban is, hogy elhárítsák a bolti lopásokat. Náluk nem hátrány a magas életkor, sőt a vezetőség szerint a vevőkör jobb kiszolgálását segíti, ha minden korosztályból tartanak eladókat, akiknél az sem baj, ha nem manökenalkatúak.

Ami a választékot illeti, az M&S csak saját márkás termékeket forgalmaz, azok gyártatása azonban kiterjed az egész világra. Néhány éve még magyar beszállítója is volt a brit hálózatnak.

A távolabbi jövőt illetően kérdésünkre az igazgatóság elnöke azt sem zárja ki, hogy más ruházati márkák franchise-képviseletét is ellássa az S Modell, voltak és vannak ezzel kapcsolatos tárgyalások.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek