Világgazdaság

Javuló eredményeket ért el a TV2 tulajdonosa

A ProSiebenSat.1 Csoport a 2009-es pénzügyi évben jó eredményeket ért el: a 2008-as 119,1 millió eurós veszteségről 144,5 millió eurós nyereségre javított a társaság.

A ProSiebenSat.1 közleménye szerinta csoport a 2009-es pénzügyi évben jó eredményeket ért el nehéz piaci körülmények között. A csoport EBITDA mutatója 6 százalékkal, 696,5 millió euróra nőtt. A kisebbségi részesedés utáni időszaki eredmény a 2008-as 119,1 millió euró veszteségről 144,5 millió euró nyereséget könyvelhetett el. A csoport árbevétel-teljesítménye is javult az év végére, 880,5 millió eurós árbevétel keletkezett 2009 negyedik negyedévében. Ez 2008 negyedik negyedévéhez képest enyhe, 1,8 százalékos növekedés jelent, elsősorban a legfontosabb németországi piacon elért magasabb hirdetési bevételeknek köszönhetően.


“Köszönhetően a folyamatos költséggazdálkodásnak és az utolsó negyedévi jó teljesítményünknek, 2009-ben sikerült helyreállítanunk a társaság nyereségességét. Ezzel a ProSiebenSat.1 megmutatta, hogy a kreativitás nem csak költségvetés kérdése. Növekvő sikerünk a nézőink és ügyfeleink körében a legjobb bizonyíték arra, hogy a programkészítés minősége és a hatékony költséggazdálkodás kéz a kézben járnak.” - nyilatkozta az eredmények kapcsán Thomas Ebeling, a ProSiebenSat.1 Media AG vezérigazgatója

A ProSiebenSat.1 csoport a gazdasági helyzetre költséggazdálkodási intézkedésekkel reagált. Az egyik fontos tényező volt a német családi adók átszervezése a müncheni központban – ezáltal 0,7 százalékos javulást sikerült elérni a németországi nézettségi arányt illetően, amely a társaság legfontosabb piaca, 30,1 százalékkal. Ugyanakkor a csoport állandó költségei 9,6 százalékkal, 2,077 milliárd euróra csökkentek 2009-ben.

A ProSiebenSat.1 csoport 2009-ben szigorú költség- és készpénzgazdálkodást folytatott, és ezzel egyidejűleg kellően irányított módon fektetett be a programkészítés minőségének javításába. A német nyelvű régióból jó példa volt az a hosszú távú megállapodás, amelyet a Csoport németországi, ausztriai és svájci televízióadói számára írt alá olyan hollywoodi stúdiókkal, mint pl. a Twentieth Century Fox Television. A Csoport ezenkívül kizárólagos jogokat szerzett számos hollywoodi kasszasikerre és USA tévésorozatra nemzetközi adótársaságai számára. A szerződő partnerek között voltak a Sony Pictures (BE), CBS International (NL, BE, RO, HU), Regency (BE, NL), Disney (RO) és az NBC Universal (HU) cégek. A teljes programkészítési beruházás – 1,227 milliárd euró – a tavalyi évi szint alatt maradt.

Az EBITDA 6,0 százalékkal, 696,5 millió euróra nőtt. Az EBITDA-mutató 3,5 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest, azaz 623,0 millió euróra. A 2009. évi alacsonyabb árbevételt sikerült az egész csoportra kiterjedő költséggazdálkodással ellensúlyozni. Az EBITDA-arány 25,2 százalékára nőtt. Az adók és kisebbségi részesedések után a csoport nettó eredménye 144,5 millió euró volt éves szinten. Az előző évi adat, amely a vállalat cégértékének 180,0 millió eurós értékvesztését is tartalmazta, 119,1 millió euró veszteség volt. A kiigazított konszolidált nettó eredmény (mögöttes nettó eredmény) 23,9 százalékkal, 184,8 millió euróra javult. Az EBITDA 2009 negyedik negyedévében 8,6 százalékkal, 307,2 millió euróra nőtt.

A társaság nettó pénzügyi adóssága az év végén 112 millió euróval, 3,295 milliárd euróra csökkent az egy évvel korábbihoz képest. A csökkenés nagyrészt a megnövekedett készpénz-pozíciónak köszönhető, összehasonlítva a tavalyi év utolsó napjával (+104,5 millió euró). A javuló nyereségesség és a tavaly év végéhez képest kisebb osztalékfizetés pozitívan befolyásolták a csoport likviditási helyzetét.

Kilátások 2010-re
Noha 2009 utolsó negyedéve felülmúlta a várakozásokat, a jelenlegi, 2010-es pénzügyi évre vonatkozó előrejelzések továbbra is tartalmaznak bizonytalanságokat. Az általános gazdasági környezet 2009-hez képest némileg javulni fog, de a tervezhetőség továbbra is alacsony szintű marad. Ahhoz, hogy a jelenlegi piaci környezetben a Csoport kellő rugalmasságát biztosítani lehessen, a fegyelmezett költséggazdálkodás továbbra is kiemelten fontos marad.

“Ahhoz, hogy továbbra is nyereségesek tudjunk maradni a jelenlegi piaci környezetben, folytatjuk a határozott költségellenőrzést. A 2009-es pénzügyi évben sikerült csoportként is bizonyítanunk, hogy korlátozott erőforrásokkal is képesek vagyunk kreatívan és intelligensen működni – és hogy a nehéz reklámpiaci körülmények között is versenyképesek maradunk,” mondta Ebeling. “A Csoport több területén vezettünk be intézkedéseket 2009-ben a hatékonyságunk növelése és további árbevétel-források kiaknázása érdekében. Az új árbevételi modellekre példa a “médiát árbevétel-részesedésért”, amelynek során reklámidőt cserélünk az árbevételből való részesedésre; a fizetős TV-ágazatunk bővítése; és az olyan üzletágakban történő részvételünk, mint a rendezvények és az élő műsorok szervezése. 2010-ben is ugyanezt a megközelítést kell folytatnunk.”


 

Autók BÉT - Napi események GVH-ügyek elemzések - Gazdaság és Pénzügy Nemzetközi konfliktusok sztrájk Pénzügyi és gazdasági válság Mercedes-gyár épül Kecskeméten Lakossági energia és üzemanyagárak A szerkesztő ajánlja TV2 EBITDA BKV IMF prosieben Vállalati jelentések forintárfolyam Orbán Viktor Demján Sándor 2009 Orbán Viktor évértékelő beszéde Felmérések autóipar Elemzői vélemények adósság eredmények Hitelek: lakás autó Reklám és Média Adósságválság az EU-ban Részvénypiacok mezőgazdaság fogyasztási cikkek Élelmiszerpiac A munka világa fogyasztóvédelem Deviza- és árupiac Fúzió és akvizíció Befektetési lehetőségek Mol Botrányok a politikában thomas ebelingReklám és Média MDF-ügyek Egyesült Államok Piacbefolyásoló adatok EU aloldal ingatlanpiac sat1 Barack Obama MÁV infokommunikáció Egészségügy - Gyógyítás Fidesz-ügyek tömegközlekedés