Világgazdaság

Gasztroinnováció a Lánchídnál

Az új gourmet-központ 130 millió forintos beruházással valósul meg

Különleges vállalkozásba vágott bele Baldaszti Péter üzletember. Az álma az, hogy négy-öt éven belül Budapest nemzetközi hírű gourmet-központjává fejlessze a patinás első kerület Lánchíd utcáját. „Ide a világ minden tájáról érdemes lesz eljönni, ha a tervünk megvalósul” – nyilatkozta lapunknak.

A fiatal vállalkozó elhatározásában jelentős szerepe volt annak, hogy beleszeretett a gasztronómiába. Ezért kereste azt a helyet, amely méltó helyszín lehet terve kivitelezéséhez, s amelyben a magyarországi gasztronómiai forradalomban eddig kiemelkedő teljesítményt nyújtó szakértői, Mautner Zsófia és Segal Viktor a tanácsadói. Üzlettársaival azért esett a választásuk a Lánchíd utcára, mert „egyszerűen gyönyörű”. Általános tapasztalat, hogy a külföldiek, amikor Magyarországot felkeresik, szívesen elmennek olyan helyekre, amelyekhez hasonlót máshol nem vagy csak ritkán találnak. A Lánchíd utcát már az adottságai – a természetes, Duna-parti környezet, a különleges, polgári értékekhez kapcsolódó miliő, az egyedi építészeti látványosságok – is predesztinálják erre a feladatra. Aki átjön Pestről Budára, az rendszerint megfordul a Clark Ádám téren, és biztos, hogy felfigyel erre az utcára.

Baldaszti Péter többszörösen is innovációnak szánja tervét. Innováció családi vállalkozásuk, a Lánchíd utca, Budapest és a magyarországi gasztroforradalom jövőjébe. Elgondolásuk szerint olyan gourmet-komplexumot hoznak itt létre január végére, amely több tekintetben is egyedülálló lesz Budapesten és talán a közép-európai térségben is. „Még Bécsben sem találtunk stratégiájában hasonló márkaépítési koncepciójú vállalkozást” – állapította meg a beszélgetés során. Terveik szerint nem ez lesz az utolsó ilyen üzletük. Már az új évben szeretnének egy hasonlót nyitni valamelyik szomszédos országban. Az üzleti modell szempontjából nem biztos, hogy a klasszikus franchise a követendő példa – tette hozzá. Saját franchise-modellt alakítanak ki, és már dolgoznak a franchise-kézikönyvön, amely a Lánchíd utcában is fontos lesz minőségirányítási szempontból.

A családi vállalkozás történetében a mostani igen jelentős összegű beruházás. Az induló befektetésük 130 millió forint. A Baldaszti’s gourmet-központ összesen 400 négyzetméternyi területen helyezkedik majd el. A világkonyhával rendelkező éttermet például klub hangulatú vendéglátóhellyé szeretnék varázsolni, ahol tíz asztalnál 40-50 embert tudnak magas színvonalon kiszolgálni. A felső szinten berendeznek egy kóstolóhelyiséget 12-14 fő részére, ahol főleg zártkörű rendezvényeket szerveznek. „Hozzánk jönni egyfajta élmény, program lesz, ide nem csak beugrik az ember” – jegyezte meg. Az üzletben minden kapható lesz, ami egy ilyen helytől elvárható: zöldségek, finomabbnál finomabb sonkák, sajtok, kenyerek, olívaolajok, tészták, fűszerek, borok. A termékportfóliót kilenc hónap alatt válogatták össze, végigutazva fél Európán, Abruzzótól Milánón és Torinón át a spanyol városokig. De jártak Párizsban a gasztronómiai világkiállításon is, hogy megtalálják azokat a gyártókat, akiktől valóban a legjobb minőségű termékeket tudják beszerezni. Emellett helyet adnak azoknak a kiváló magyar termékeknek is, amelyek különböző okokból – például a gyenge marketing miatt – nem jutnak el a fogyasztókhoz.

„Ide azért jönnek majd el az emberek, hogy új termékeket kóstolhassanak meg, új élmények érjék őket a gasztronómiában, a Lánchíd utcai gourmet-központ egész üzleti koncepcióját erre építettük fel” – hangsúlyozta végül Baldaszti Péter.

OTP Kovács Mátyás RFV Nyrt. A második Orbán-kormány Barta György Ipsos Magyar Telekom Nyrt.