Világgazdaság

Eszünk, iszunk, amennyi belénk fér - Hasít az all inclusive

Az idei évben 34 százalékkal több all inclusive út került eladásra a tavalyi évhez képest, melyet az egyik hazai vezető online utazási ügynökség, az Invia nyári statisztikái is megerősítenek. Tehát idén nyáron a magyar nyaralók inkább a magasabb minőségű utakat részesítették előnyben – írja az Invia.

A cég utasainak 39 százaléka all inclusive ellátással vásárolta meg vakációját, így az út árába –az elfogyasztott mennyiségtől függetlenül- benne foglaltatott minden étel és ital. Az all inclusive nyaralások térnyerésének köszönhetően az egyéb típusú ellátással eladott üdülések száma arányosan csökkent: például félpanziós ellátást a magyar utasok egynegyede kért, míg 28 százalékuk döntött úgy, hogy ellátás nélkül veszik igénybe a nyaralóhelyek szolgáltatásait.

Megugrott a kereslet a négy- és ötcsillagos szállodákra is – mondta Farkas Dániel, az Invia.hu online utazási ügynökség marketing menedzsere. A trend mögött álló egyik mozgatórugó mindenképpen a török utak idei népszerűsége, hiszen a helyi turizmus eleve a felsőbb kategóriás, all inclusive szolgáltatásokra specializálódott.

Az Invia ügyfeleinek 65 százaléka repülővel utazott el nyaralására. A vakációzók 24 százaléka egyénileg tette meg a lakhelye és a kiválasztott desztináció közötti távolságot, míg 11 százalékuk döntött úgy, hogy busszal utaznak el szabadságukra. A buszos utak száma 69 százalékkal ugrott meg, vélhetően a kedvező árnak köszönhetően.

OTP török riviéraUtazás turizmus Gyógyítás-finanszírozás felmérés repülő forintárfolyam Apple A második Orbán-kormány all inclusive repülés Adósságválság az EU-ban Bartha Attila Részvénypiacok Google Inc. A munka világa Wall Street Szakszervezet - Érdekképviselet utazás ING Európai Unió Fővárosi ügyek Amerikai piac - napi elemzés invia Angela Merkel Gazprom buszos Adórendszer Magyarországon BP (British Petroleum)