Világgazdaság

Ázsia besegít a luxusiparnak

A legnagyobb luxusmárkák két számjegyű növekedést mértek az ázsiai, de főként a kínai eladásaikban. Az év egészére is jelentős fejlődés várható.

Kitűnő féléves teljesítményről számoltak be az európai székhelyű luxusmárkák Ázsiából, így kissé csillapodhattak a globális gazdaság miatt kialakult félelmeik. A feltörekvő piacokon, de főleg Kínában a luxustermékek iránti fokozódó kereslet megdobta például a Louis Vuitton, a Dior, a Givenchy és a Fendi márkákat birtokló LVMH konszern, a Guccit tulajdonló PPR csoport és a L’Oréal eladásait és a nyereségét is az év első hat hónapjában.

A párizsi cégek örülhettek a legjobban az ázsiai térség luxus iránti érdeklődésének. Az LVMH 20 százalékos profitemelkedést jelentett, a PPR 17 százalékost. A L’Oréalnál ázsiai egységüket mondták a csoport fő nyereségtermelőjének, eladásaik 35 százaléka származott onnan. A PPR-nél 38 százalék származott a feltörekvő piacokról. Az LVMH ilyen adatot még nem közölt erről az évről, de vélhetőleg növelte a csoporton belüli eladásainak 27 százalékos tavalyi részesedését.

A cégek globális eredményeiről kiderült: az LVMH alaptevékenységéből származó üzemi eredmény nőtt az első fél évben, 2,66 milliárd eurót ért el, míg a PPR üzemi eredménye 20 százalékkal 815,3 millió euróra nőtt az év első felében. A teljesítményeknek megfelelően Bernard Arnault, az LVMH vezérigazgatója, Francois-Henri Pinault, a PPR első vezetője, valamint Jean-Paul Agon, a L’Oréal vezére is bizakodóan beszélt az év hátralévő részéről, főleg az ázsiai dinamizmusnak köszönhetően, amely – mint többen nyilatkozták – némileg azért lassulhat a jövőben.

Elemzők szerint olyan időszakban, amikor a vállalatok küzdenek a visszaeső európai kereslettel, a média pedig rendre negatív híreket közöl a luxusiparágról, úgy tűnik, mintha az LVMH és a PPR egy másik bolygóról érkezett volna, ugyanis a cégek teljesítménye mind az árbevétel, mind a nyereségesség terén lenyűgöző. A legnagyobb luxusmárkákat kínáló társaságok közül egyedül csak a Burberry eladásai nem érték el az előzetesen becsült értéket az első fél évben, amit a cégnél az európai adósságválsággal és a kínai lassulásával magyaráztak.

A kilátások ennek ellenére továbbra is mindig nagyszerűek a piac szereplői számára: a luxusszegmens a mostani becslések szerint az ázsiai–csendes-óceáni térségben idén 16 százalékkal bővülhet, azonban a legnagyobb piacnak számító Kína ennél is többet, 22 százalékot verhet rá az előző év eladásaira.

Amennyiben a növekedés az előrejelzettek szerint megtörténik, akkor az majd a divatcégek tulajdonosainak és vezetőinek bevételein is meglátszik majd, akik már így is Franciaország legvagyonosabbjai közé tartoznak. A Challenge Magazin legfrissebb összeállításának élén a Louis Vuitton feje, Bernard Arnault végzett, aki európai viszonylatban is rendszeresen végez előkelő helyen, az üzletember vagyonát 21,2 milliárd euróra becsülik. A második helyen az Auchan vezetője végzett, a harmadik helyen pedig a Hermést irányító három család (Dumas, Puech és Guerrand) futott be, a negyedik pedig a L’Oréal-örökös Liliane Bettencourt lett. François Pinault, akinek a családja a PPR-t vezeti, a hatodik helyen végzett, míg a Chanel tulajdonosa 5,6 milliárd eurós bevételével megőrizte nyolcadik helyét.

Új Ferrari-szalon

A Ferrari magyarországi márkaképviselete, a Warm Up Kft. a Szabadság téri Bank Center irodaház földszintjére költözött Ferrari Budapest néven. Ugyanekkortól megszűnt a cég Váci úti bemutatóterme, a Ferrari Budapest értékesítői ezután az új helyszínen várják az ügyfeleket. Az after sales és szerviz a Váci út 175. szám alatt marad megújult ügyfélváróval. A Ferrari Budapest a Bank Center Szabadság térre néző oldalán 250 négyzetméteres alapterülettel rendelkezik, amely területhez további irodarész kapcsolódik a Citibank Torony 5. emeletén.


Richter Gedeon Nyrt. makroadatok Vuitton Apple makromutatók luxusipar ázsia Volkswagen Csoport luxus