A kelet-kínai Hangcsouban székelő, a kínai e-kereskedelmi üzletágra specializálódott kutatóközpont, a CBRC adatai szerint az idei év első hat hónapjában összesen 754,2 milliárd jüant (27,9 ezer milliárd forint) tett ki az interneten bonyolított összege az országban. Ez minden idők legmagasabb összege, a 2012-es év hasonló időszakához képest 47,3 százalékos növekedés.

Jelenleg a teljes Kínában zajló kereskedelem 6,8 százaléka zajlik a világhálón - írja a jelentés. Ez az arány az év végére a 7 százalékot is meghaladhatja - becsli a CBRC, hozzátéve: az internetes vásárlások összértéke 2013 során az 1,74 ezer milliárd jüant (64,4 ezer milliárd forint) is elérheti.

A korábbi évekhez hasonlóan az e-kereskedelmi piac "urai" az Alibaba csoporthoz tartozó platformok, a Taobao és a Tmall voltak. Az Alibaba jelenleg a piac 50,4 százalékát tudhatja magáénak, csaknem 30 százalékkal nagyobb szeletet, mint az ezüstérmes JD.com.

A McKinsey nemzetközi tanácsadó cég egy tavaszi felmérése szerint az átlagos kínai vásárló a nagyvárosokban 6 800 jüant (251 ezer forint) költ el évente az interneten, míg a kisebb városok lakói átlagosan 4 500 jüant (167 ezer forint). Elsősorban ruhát vásárolnak így a kínaiak, ez a teljes költés egyötödét teszi ki, ezt követik a háztartási gépek és felszerelések, valamint a könyvekre, belépőjegyekre, szórakozásra fordított összegek. 
    A McKinsey szerint az évtized végére akár 4 ezer milliárd jüanra (148 ezer milliárd forint) is nőhet az internetes tranzakciók értéke a kelet-ázsiai országban, vagyis ezzel Kína átveheti a világelsőséget a most még aranyérmes Egyesült Államoktól. A kínai kormány reményei szerint ezt a határt a kínai kereskedők már évekkel az évtized vége előtt átlépik majd - Peking úgy jósolja, 2015-ben már a 3 ezer milliárd jüant (111 ezer milliárd forint) közelíti majd a tranzakciók értéke.