Világgazdaság

Folyamatos növekedés az ALD Automotive Magyarországnál

A válság ellenére folyamatos növekedést produkált az elmúlt években a Société Générale csoporthoz tartozó ALD Automotive Magyarország Kft., amely most közel 5000 gépjárművet kezel – nyilatkozta lapunknak Szántó Viktor ügyvezető igazgató. Úgy látja: az általuk nyújtott szolgáltatás megítélése kulcselem a sikerben.

– A lízingpiac zsugorodása, majd stagnálása ellenére a flottakezelési üzletág az elmúlt években viszonylag stabil növekedést produkált Magyarországon. Melyek az előnyei a flottakezelés kiszervezésének?
– Az egyik legfontosabb elem, hogy kiszervezést választó cég elsősorban a profiljába tartozó tevékenységre fókuszálhat, mentesülve ezáltal a járulékos tevékenységek végzése alól. A komplex üzleti terület irányítását és koordinálását átadja egy hozzáértő szolgáltató cégnek, amely által munkaerő kapacitás szabadítható fel a vállalaton belül. Emellett, ha a kiszervezést körültekintő és alapos munka előzi meg, akkor jelentős költségmegtakarítást is jelenthet a cég számára. Fontos szempont emellett a tervezhetőség is, hiszen ha a flottakezelés költségeit fix, garantált költségként állapítja meg a flottakezelő cég, tervezhetőséget biztosít ezáltal az ügyfél részére.

– Mi az előnye az operatív lízingnek a vállalkozás tulajdonában álló jármű üzemeltetéséhez képest?
– Finanszírozási szempontból nyilvánvaló előnyt jelent, hogy az adott cégnek nem kell saját tőkét fordítania a gépjárművek megvásárlására, a pénzt saját szakmai tevékenységének, vagy beruházások fejlesztésére fordíthatja. A vállalkozás pénzét így tehát nem gyorsan értéküket veszítő eszközökben kötik le. A gépjármű eszközértéke operatív lízing igénybevételekor kikerül a cég könyveiből, ezáltal a vállalatnak pénzeszközei szabadulnak fel, amelyet a tevékenységére fordíthat. További előnyt jelent emellett, hogy 2008-tól a flottakezelők a beszerzésnél az áfát visszaigénylik a gépjárművek esetében – így nettó alapon finanszírozzák az eszközt –, 2012 elejétől pedig a bérlő visszaigényelheti a bérleti díj áfáját is az üzleti használat arányában.

– Milyen kiegészítő szolgáltatásokat tud kínálni ügyfeleinek az ALD Automotive?
– Az egyik legfontosabb a car policy elemzés, amelynek során áttanulmányozzuk a car policy dokumentumot, és megtesszük költségcsökkentő javaslatainkat például a modell változatokra (dízel vagy benzin), futamidő és futásteljesítmény adatokra vonatkozóan. Emellett környezetvédelmi programokat is kínálunk ügyfeleinknek, amelyek segítségével további költségcsökkentések érhetőek el. Például egy, a gépjárművezetők igényeire és képességeire szabott vezetéstechnikai tréning szervezésével és igénybe vételével a gépjárművezetők környezettudatossága jelentősen növelhető, illetve a tudatos gépjármű használat megtanításával a gépjárművezetők is aktívabb együttműködésre sarkallhatók. Nagyon komoly hangsúlyt helyezünk az innovatív megoldásokra is: mobil applikációval, online riportrendszerrel, web alapú konfigurációs programmal igyekszünk növelni az ügyfelek kényelmét, emellett igény szerint egyedi flottariportokat, elemzéseket is készítünk. A kiegészítő szolgáltatásokon belül fontos még a meglévő gépjárműpark értékesítésében nyújtott támogatás is.

– Melyek a legfontosabb ügyféligények a flottafinanszírozásnál, és hogyan próbál ezeknek megfelelni az ALD Automotive?
– A beszerző fő szempontja nyilván az ár és átláthatóság. A szervezeten belüli kiszolgáló csapat számára viszont a rendelkezésre állás, a szolgáltatások széleskörűsége, a rendszeres riportok megbízhatósága a kulcs. Személy szerint én fontosnak tartom a rendszeres, személyes kapcsolattartást is az ügyfelekkel, hiszen ez elengedhetetlen a bizalom megteremtéséhez. Az ügyfélelégedettséget egyébként rendszeresen monitorozzuk az ALD-nél: mindenképpen biztató, hogy évről évre javuló eredményt érünk el, stabilan 4 feletti értékeket produkálva egy ötös skálán mérve. Az ügyféligények jó kiszolgálása szempontjából az is elengedhetetlen, hogy a munkavállalók kellően motiváltak legyenek.

– Mekkora járműparknál lehet a kkv-knál flottáról beszélni?
– Az ALD Automotive-nál nincsenek darabszámra vonatkozó megkötések, azaz számos ügyfelünk rendelkezik öt alatti gépjárműparkkal. Ennek oka lehet az is, hogy nemzetközi szinten egyes országokban jóval nagyobb gépjárműparkkal gazdálkodnak, de az itthoni operáció nem igényli ezt, például csak kereskedelmi képviseletet hoznak létre. A kkv szektor felé partnerkapcsolati együttműködéssel is nyitunk. Úgy gondoljuk, hogy ezen igények leginkább a márkakereskedőknél jelentkeznek, így alternatív értékesítési csatornaként erre a szegmensre is figyelmet fordít értékesítési csapatunk.

– Mekkora állományt kezel az ALD Magyarországon, és mennyire erős a verseny, illetve koncentráció a piacon?
– Az elmúlt években folyamatos növekedést produkáltunk, amely aláhúzza az ügyféligények helyes felmérését és azokra adott megoldásaink helyességét. Fejlődésünket jól mutatja, hogy az ALD Magyarország 2007-ben még 700 autót kezelt, most viszont közel ötezer autó szerepel az állományunkban. A sikereinkhez hozzájárul, hogy egy nemzetközi szinten is nagyon erős csoporthoz tartozunk: az ALD International egymillió autót kezel, és 37 országban van jelen. Ezzel Európában a második, a világban pedig a harmadik számú szereplőnek számít. Külön szeretném kiemelni, hogy eredményeink az ALD Automotive minden egyes munkavállalójának a sikerét jelentik, hiszen munkatársaim nap mint nap azért dolgoznak, hogy magas szolgáltatási színvonalunk legyen védjegyünk.

IMF lízingCsányi Sándor Ukrajna energetika mezőgazdaság Európai Unió BMW Egészségügy - Gyógyítás