BUX 43,057.49
+0.18%
BUMIX 3,815.29
+0.07%
CETOP20 1,817.1
0.00%
OTP 9,084
+1.05%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
-1.14%
+3.23%
ZWACK 17,200
-1.15%
0.00%
ANY 1,545
-0.64%
RABA 1,170
+2.63%
-0.98%
+1.25%
0.00%
0.00%
+1.33%
+5.26%
-0.26%
0.00%
+0.25%
OTT1 149.2
0.00%
-0.45%
MOL 2,838
-0.84%
+2.09%
ALTEO 2,980
-0.67%
0.00%
-0.11%
0.00%
0.00%
+0.13%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-1.57%
0.00%
0.00%
SunDell 45,600
0.00%
+1.01%
0.00%
+2.07%
-19.46%
-0.37%
-1.33%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,280
-6.29%
-1.40%
NAP 1,230
0.00%
0.00%
-5.35%
Forrás
RND Solutions
Világgazdaság

Megindult a vonatforgalom közel két kilométeres Duna-hídon Vidinnél

Megindult szombaton a vonatforgalom a romániai Calafatot és a bulgáriai Vidint összekötő, a két ország közötti második Duna-hídon. A két kilométeres függőhidat tavaly júniusban nyitották meg a gépkocsiforgalom számára.

Az Agerpres hírügynökség jelentése szerint az első vonatszerelvény szombaton a román oldalról indult. Utasai között volt a román közlekedésügyi tárca államtitkára, Iulian Matache is, aki a Vidinben tartott avatóünnepség után a bulgár hivatalosságokkal tért vissza a Duna romániai oldalára.

A híd tavalyi átadásakor azért nem indulhatott meg a vonatforgalom is a két ország között, mert hiányoztak a hídra vezető vasúti pályák. A hídon át vasárnaptól indul a vasúti személyszállítás. A dél-romániai Craiováról naponta két járat indul Vidinbe, ahonnan tovább lehet utazni a bolgár fővárosba, Szófiába.

Petar Kirov bolgár miniszterhelyettes azzal magyarázta, hogy a bolgár vasúttársaság egyelőre nem indít vonatokat Romániába, hogy míg a bulgáriai Vidin környékén villanymozdonyok látják el a vasúti szállítást, a román oldalon még nem villamosított a pálya.

A CFR román vasúttársaság közleménye szerint az új vasúti összeköttetés jelentősen hozzájárul majd a dél-romániai térség fejlődéséhez és a román-bolgár gazdasági kapcsolatok megszilárdításához.

A híd megépítésének a csaknem negyedmilliárd eurós (76 milliárd forintos) költségeit nagyobb részt uniós forrásokból, illetve bolgár, román és német költségvetési forrásokból biztosították. A 470 kilométer hosszúságú folyami határszakaszon eddig egyetlen - 1954-ben épült - híd kötötte össze Romániát Bulgáriával Giurgiu és Rusze között.

A csaknem két kilométer hosszú hídon a gépkocsiforgalom menetirányonként két sávon zajlik. Emellett, vasútvágány, gyalogos- és kerékpársáv is található.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek