A Zeneakadémia 2013-as újraindulásnál kockázatos kijelentéssel nehezítettem a dolgunkat: egyszerűen kimondtam, hogy világbrandet építünk, és a díj méltó válasz törekvéseinkre – nyilatkozta Szabó Stein Imre kommunikációs igazgató.
A szakember arról beszélt lapunknak, hogy az intézmény a napokban a legjelentősebb világmárkák design-teljesítményét elismerő Red Dot Design Award díjat nyerte a Zeneakadémia duális identitását kifejező markáns arculata. A kommunikációs igazgató vezetésével csapata valamint az Allison Group közreműködésével megalkotott új intézményi imázs több mint az összesen 7 ezer, saját kategóriájában 1600 pályázat közül nyerte el a 24 tagú nemzetközi zsűri tetszését.
A kommunikációs design verseny corporateidentity elnevezésű királykategóriájában a világ zenei intézményei közül ebben az évben egyedül a Zeneakadémia érdemelte ki a nemzetközi design-elit piros pontját. A szakember elmondása szerint a 24 tagú nemzetközi zsűri a legelőremutatóbb, legkoherensebb, a külcsín és a belbecs egységét leginkább képviselő alkotásokat díjazta.
Az igazgató arról is beszélt, hogy alig több mint fél év állt rendelkezésre, hogy világmárkához és főképp a Zeneakadémiához méltó imázst dolgozzanak ki. „Nehezítette a feladatot, hogy a kiadványstruktúrától a programkommunikáción át a konkrét esztétikai alapvetésekig nagyon sok mindent előre kellett eldönteni, anélkül, hogy egy korábbi folyamatos működés, mint közvetlen múlt, vagy több idő állt volna rendelkezésünkre. Itt előbb született meg az ember fejében a vízió, mint hogy az óvatos mérlegelés darabjaira szedhette volna azt” – mondta Szabó Stein Imre.
Az arculat megalkotásának kiindulási alapja mindazonáltal a Liszt Ferenc téri épület építészeti öröksége, motívumkincse, ikonográfiája, filozófiája – a századforduló budapesti szecessziója volt. „A patina és progresszió között ívelő feszültségre építettük a vizuális stratégiát” – fogalmazott a kommunikációs igazgató. Ez a koherens és konzekvens rendszerbe foglalt új vizuális identitás a kiadvány-portfólióban is megjelenik. Az elegáns, letisztult arculat itt is az integrált intézmény patináját és progresszivitását tükrözi – hangsúlyozta.
A kommunikációs stratégia egyértelmű célja, hogy kiszabadítsa a Zeneakadémiát és az általa képviselt – a patina és a progresszió kettősségével leírható – sokszínű és gazdag zenei világot az elitkultúra elefántcsonttornyából– magyarázta. A Zeneakadémia a Red DotAward-on aratott győzelme előtt már a hazai szakmai elismerését is elnyerte. A 2014-es Arany Penge versenyről Bronz Penge-díjat hozott el a környezetbarát papírra nyomtatott, a nemzetközi koncertéletben teljességgel egyedinek számító egyestés zeneakadémiai koncertismertetőivel. Az Arany Pengén a Zeneakadémia Koncertmagazin két eddig megjelent száma „design megoldások – katalógus/naptár” kategóriájának egyedüli döntőse volt, díjat ebben a kategóriában nem osztott a zsűri.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.