BUX 44,148.98
+0.04%
BUMIX 3,792.28
+0.86%
CETOP20 1,883.91
+0.83%
OTP 9,520
+1.60%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+0.29%
-0.49%
ZWACK 17,300
+0.29%
0.00%
ANY 1,580
+1.28%
RABA 1,100
-0.45%
-0.47%
-1.09%
0.00%
-1.87%
OPUS 153.8
+1.18%
+0.51%
+2.36%
0.00%
-2.00%
OTT1 149.2
0.00%
+0.91%
MOL 2,954
+0.20%
DELTA 38.55
-2.65%
ALTEO 2,850
+1.42%
0.00%
+3.18%
0.00%
0.00%
-1.57%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.17%
0.00%
0.00%
SunDell 45,800
0.00%
-0.51%
-1.26%
+0.98%
0.00%
+2.78%
+5.83%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,500
0.00%
0.00%
NAP 1,190
-0.17%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Világgazdaság

Menesztették az RTL Klub vezérigazgatóját

Azonnali hatállyal menesztették Dirk Gerkenst.

Azonnali hatállyal menesztették Dirk Gerkenst, az RTL Klub vezérigazgatóját - jelentette be az RTL Csoport.

Gerkens helyét Andreas Rudas, az RTL Csoport térségért felelős alelnöke veszi át. Rudas kinevezése az Index szerint csak átmeneti időszakra szól, ameddig nem találják meg a végleges megoldást. A kreativ.hu arról ír, hogy a vállalatot 2001 óta vezető Dirk Gerkensnek vezető beosztást ajánlottak az RTL Csoporton belül, de egyelőre nem tudni, elfogadta-e a lehetőséget.

Gerkens távozását az elmúlt hetekben már többször is pedzegette a sajtó, miután a reklámadóról kezdett egyezkedni a kormány és az RTL csoport. A korábbi információk arról szóltak, hogy nincs közvetlen összefüggés a kormány reklámadóval kapcsolatos álláspontjának változása és az RTL Klub vezérigazgatójának távozása között. Mint írták, Dirk Gerkens távozásában egyéb, nem részletezett körülmények is közrejátszanak. A Népszabadság februári információja szerint Dirk Gerkens után Kolosi Péter lehet az RTL Klub új vezérigazgatója. A Figyelő ekkor arról írt, hogy Dirk Gerkens utódja a jelenleg az RTL Klub és a tematikus csatornák reklámidejét értékesítő R-Time média-kereskedőhálózat vezetője, Vidus Gabriella lesz.

Eközben teljes a tanácstalanság a hazai reklám- és médiapiac szereplői között reklámadó-ügyben. Annyi valószínűnek látszik, hogy az RTL-nek nem kell a mostani 50 százalékos adót fizetnie, de hogy pontosan milyen kulcs lesz, arról még csak néhány, egymásnak is ellentmondó kormánypárti nyilatkozatot hallhattunk.

A jelenleg hatályos adószabályok szerint 0,5 milliárd forint alatt 0 százalékos a kulcs, de 5 milliárd forintig is csak 1 százalék, miközben 10, 20, 30 és 50 százalékos kulcs is létezik, utóbbi 20 milliárd forint felett. Urbán Zsolt, a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) elnöke szerint 5 százalékos drágulás várható a hirdetési piacon, amit végül a fogyasztó fog megfizetni.

Dirk Gerkens a legbefolyásosabb magyarországi médiaszemélyiség évek óta: régóta ő vezeti a Marketing&Média és a szakmai zsűri által összeállított „Top 50 – A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban” listát. Gerkens a legutóbbi listán Simicska Lajos és Simon Zsolt, a TV2 vezérigazgatója előtt végzett az első helyen.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek