Világgazdaság

Ringbe szállnak a legjobb gyakornoki helyek

Új szolgáltatás jelent meg a hazai munkaerőpiacon. A tapasztalatra vágyó gyakornokjelöltek és a friss munkaerőt kereső vállalatok egymásra találását segíti elő a nyugat-európai mintákon alapuló, itthon még ismeretlen kezdeményezés, a Colibri Internship Awards.

A HR szakmába is megérkezett egy startup: az egyetemistákból álló csapat Colibri Internship programjának célja, hogy a fiatalokhoz eljuttassa a gyakornoki lehetőségeket kínáló cégeket. A vállalatokat a számukra leginkább releváns szempontok alapján – bejutási esélyek, munkakörnyezet, gyakornoki férőhelyek száma, karrierépítési lehetőségek, kompenzációk –, valamint hiteles személyeken keresztül mutatják be.

A szervezők három szemszögből adnak átfogó képet egy adott gyakornoki pozíció adta fejlődési lehetőségekről: segítségül hívnak a cégtől egy jelenlegi gyakornokot, egy korábbi gyakornoki programból állandó pozícióba lépett munkatársat és egy területi vezetőt. A velük készült videóinterjúkon keresztül az érdeklődők megtudhatják, hogyan veszi ki a részét egy gyakornok a cég mindennapi működéséből. Az interjúkon túl bemutatásra kerül még az egyes cégek irodai légköre is a tárgyalóktól a konyhán át a munkaállomásokig.

A program idén három ágazattal részletesebben is foglalkozik, ezek pedig a  Tech (IT, elektronika, telekommunikáció), Finance (bank, pénzügyi tanácsadó, SSC, biztosító) és Creative (kreatív, marketing, pr ügynökségek) területek.

Amellett, hogy a Colibri Internship Awards megismerteti a legjobb gyakornoki helyeket, lehetőséget ad azok pontozására is. Az egyes kategóriákban a legkiemelkedőbb pozíciókat biztosító cégeket objektív és szubjektív szempontok figyelembevételével jelöli ki a tizenkét tagú zsűri, amely a HR szakma neves képviselőiből és egyetemi diákszervezetek vezetőiből áll. A mérlegelt szempontok közé tartozik a gyakornokok kiválasztási folyamatának értékelése, a programban résztvevők elégedettsége, illetve a hosszútávú fejlődési potenciál. A zsűri döntése mellett a győztesek megválasztásában szerepet kap a közönség is, vagyis maguk a gyakornoki lehetőségekre pályázó fiatalok.

Az első jelentkezési folyamat május közepén zárult, így a közönség mostantól megismerkedhet a résztvevő cégek profiljaival, illetve véleményt formálhat szavazás útján, vagy akár az adott gyakornoki programra való jelentkezéssel.

A Colibri csapata nyáron további cégeket és ágazatokat térképez fel, hogy az ősszel induló második felvonásban még több lehetőséggel ismertesse meg az érdeklődőket.

A bemutatott profilok és a pályaválasztással, karrierépítéssel kapcsolatos elengedhetetlen információk mostantól folyamatosan várják a pályakezdőket.

startup Colibri Internship Awards gyakornoki pozíció