BUX 44,148.98
+0.04%
BUMIX 3,792.28
+0.86%
CETOP20 1,883.91
+0.83%
OTP 9,520
+1.60%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+0.29%
-0.49%
ZWACK 17,300
+0.29%
0.00%
ANY 1,580
+1.28%
RABA 1,100
-0.45%
-0.47%
-1.09%
0.00%
-1.87%
OPUS 153.8
+1.18%
+0.51%
+2.36%
0.00%
-2.00%
OTT1 149.2
0.00%
+0.91%
MOL 2,954
+0.20%
DELTA 38.55
-2.65%
ALTEO 2,850
+1.42%
0.00%
+3.18%
0.00%
0.00%
-1.57%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.17%
0.00%
0.00%
SunDell 45,800
0.00%
-0.51%
-1.26%
+0.98%
0.00%
+2.78%
+5.83%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,500
0.00%
0.00%
NAP 1,190
-0.17%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Világgazdaság

Nem csak az M3-as kocsik felújításában gondolkodik az észt cég - interjú

Az észt Skinest Rail stratégiai terveiben szerepel Magyarország – nyilatkozta a Világgazdaságnak Oleg Ossinovski, a Skinest Rail részvényese, de miután cége részt vesz az M3-as metró kocsijaira kiírt, jelenleg zajló tendereljárásban, a pályázatról nem nyilatkozhatott.

– A társaság neve az M3-as metrókocsik felújítási tendere kapcsán vált ismertté szélesebb körben. Volt-e korábban üzleti kapcsolata magyarországi vállalkozásokkal?
– Üzleti tevékenységünk fő irányai korábban alaptevékenységünk köré csoportosultak: vasúti gördülőállomány tervezése, gyártása, felújítása és finanszírozása, valamint közép-kelet-európai infrastruktúra-projektek. Az EU bővítési kezdeményezései, a kelet–nyugati kapcsolatok kiszélesedése, illetve a „gyártás keletre tolódása” nyomán a Skinest Rail AS az elsők között nyitott új üzleti irányok és helyszínek felé.

– Hol, milyen, a magyarországihoz hasonló munkálatokban vettek részt?
– A metróprojektek csak egy részét képezik fő tevékenységünknek. A hatezer főt foglalkoztat Skinest Rail-csoporton belül több mint 500 mérnök dolgozik. Dízelmozdonyok és -vonatok teljes körű felújításában is részt vettünk. Jelenleg saját két áramnemű mozdonyunk fejlesztésén dolgozunk. Nemcsak gördülőállománnyal foglalkozunk, az infrastruktúra-fejlesztés is alaptevékenységeink közé tartozik.

– Kikkel dolgoztak ezeken a munkákon? Milyen alvállalkozókat vontak be, hogyan választották ki őket?
– Minden vasúti projektünk esetében saját műszaki és gyártási kapacitásunk mellett független tudományos erőforrásokat és megbízható alkatrészszállítókat is bevonunk a munkába. Egyik legutóbbi projektünkben együttműködtünk egy állami kutatóintézettel és több vezető európai és japán céggel is, hogy egy 45 éves jármű élettartamát további húsz évvel megnöveljük.

– A szakemberek szerint a metrókocsik teljes körű felújítása csaknem teljesen új kocsikat eredményez. Ez nehezebbé vagy könnyebbé tesz egy ilyen munkát?
– Természetesen megnehezíti, hiszen harminc-negyven éves fémszerkezettel van dolgunk, és ezek élettartamát kell legalább húsz évvel meghosszabbítanunk úgy, hogy vállaljuk értük a felelősséget.

– Pénzügyi szempontból milyen évek mögött van a társaság?
– Stabil növekedésben lévő, nyereséges társaság vagyunk, az elmúlt három évben átlagos árbevételünk meghaladta a 180 millió eurót.

– Milyen előnyökkel jár, hogy a Skinest Rail uniós székhelyű társaság?
– Egyrészt az uniós székhelynek, másrészt pedig a tagjelölt országokkal ápolt szoros kapcsolatnak köszönhetően bizonyos szempontból hídszerepet töltünk be. Uniós vállalat lévén a nyugat-európai alkatrészek embargótól és szankcióktól mentes szállítását közép-kelet-európai gyártási kompetenciákkal ötvözzük, és ezen keresztül a kedvező ár–minőség-arányú termékek új kategóriáját honosítjuk meg Európában.

– Vannak-e további magyarországi vagy régiós terveik?
– Magyarország szerepel terveinkben, és nem csak a gördülőállomány tekintetében. Több fontos infrastruktúra-projekten is gondolkodunk, bevonva a magyar szakembereket is.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek