BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tripláztak az első negyedévben a viselhető okoseszközök

Az első negyedévben 11,4 millió viselhető okoseszközt – például okosórát és okoskarkötőt – adtak el világszerte az IDC adatai szerint, ez háromszoros növekedést jelentett az egy évvel korábbihoz képest. A számítástechnikai, szórakoztató elektronikai készülékek piacára jellemző, a karácsonyi vásárlási szezont követő visszaesésnek nyoma sem volt a viselhető eszközök piacán, ami azt mutatja, hogy a fogyasztók körében egyre ismertebbé és kedveltebbé válik ez a kategória. Emellett az IDC elemzése szerint az is segített a forgalom jelentős felfutásában, hogy a fejlett országok mellett a feltörekvő piacokon is egyre több gyártó jelenik meg termékeivel, így az ottani eladások is dinamikusan bővülnek. A piackutató cég ugyanakkor úgy vélekedett, hogy az igazi nagy felfutás csak most kezdődik, annak köszönhetően, hogy az Apple áprilisban megkezdte a saját okosórája árusítását. Az amerikai cég új terméke a várakozások szerint robbanásszerű fejlődést hoz majd ezen a területen.

Az IDC adatai szerint egyébként nem egy okosóragyártó, hanem a főként sportoláshoz használt okoskarkötőiről ismert Fitbit uralta a viselhető eszközök piacát az első negyedévben, a társaság részesedése meghaladta a 34 százalékot, igaz riválisainak erősödését mutatja, hogy egy évvel korábban még a szegmens közel 45 százalékát tudhatta magáénak. A második legnagyobb gyártó a Xiaomi, ami nem csak az okostelefonoknál, hanem ebben a kategóriában is jól használja speciális, az internetre és a közösség erejére alapozó értékesítési modelljét. A kínai társaság előretörése azért is figyelemreméltó, mert 2014 első három hónapjában még nem szerepelt ebben a szegmensben. Az egyéb piacokon is komoly eredményeket felmutató gyártók közül még a Garmin – amely az autós navigációs eszközök területén számít meghatározó szereplőnek –, illetve a Samsung is ott van az öt legnagyobb gyártó között az IDC elemzése alapján.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.