Az első negyedévben 11,4 millió viselhető okoseszközt – például okosórát és okoskarkötőt – adtak el világszerte az IDC adatai szerint, ez háromszoros növekedést jelentett az egy évvel korábbihoz képest. A számítástechnikai, szórakoztató elektronikai készülékek piacára jellemző, a karácsonyi vásárlási szezont követő visszaesésnek nyoma sem volt a viselhető eszközök piacán, ami azt mutatja, hogy a fogyasztók körében egyre ismertebbé és kedveltebbé válik ez a kategória. Emellett az IDC elemzése szerint az is segített a forgalom jelentős felfutásában, hogy a fejlett országok mellett a feltörekvő piacokon is egyre több gyártó jelenik meg termékeivel, így az ottani eladások is dinamikusan bővülnek. A piackutató cég ugyanakkor úgy vélekedett, hogy az igazi nagy felfutás csak most kezdődik, annak köszönhetően, hogy az Apple áprilisban megkezdte a saját okosórája árusítását. Az amerikai cég új terméke a várakozások szerint robbanásszerű fejlődést hoz majd ezen a területen.
Az IDC adatai szerint egyébként nem egy okosóragyártó, hanem a főként sportoláshoz használt okoskarkötőiről ismert Fitbit uralta a viselhető eszközök piacát az első negyedévben, a társaság részesedése meghaladta a 34 százalékot, igaz riválisainak erősödését mutatja, hogy egy évvel korábban még a szegmens közel 45 százalékát tudhatta magáénak. A második legnagyobb gyártó a Xiaomi, ami nem csak az okostelefonoknál, hanem ebben a kategóriában is jól használja speciális, az internetre és a közösség erejére alapozó értékesítési modelljét. A kínai társaság előretörése azért is figyelemreméltó, mert 2014 első három hónapjában még nem szerepelt ebben a szegmensben. Az egyéb piacokon is komoly eredményeket felmutató gyártók közül még a Garmin – amely az autós navigációs eszközök területén számít meghatározó szereplőnek –, illetve a Samsung is ott van az öt legnagyobb gyártó között az IDC elemzése alapján.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.