Világgazdaság

A Subaru-vásárlók a leghűségesebbek

A leglojálisabb vásárlói (67,7 százalék) a Subaru márkának vannak, de szorosan követi a második helyen a Ford (66,7 százalék), majd a Mercedes (65,1 százalék) következik – derül ki a Forbes és az Experian tanácsadó által az Egyesült Államok piacán készített felmérésből. Az USA-ban a nyolcvanas évek óta tartják nagyon fontosnak ezt a mutatószámot, mert akkor tarolták le a piacot a külföldi – jellemzően japán – gyártók. Az autójukat részletre vásárlók lojálisabbak (69 százalék) a márkájukhoz, mint azok, akik készpénzben fizetnek (56,9 százalék), az Experian megjegyzi, hogy rekordmagas, 27 százalékos azoknak a magánembereknek az aránya, akik részletre veszik az autójukat.

Az érem másik oldala, hogy vannak olyan autómárkák és modellek, amelyeket élből elutasítanak az ügyfelek. Sokan egyszerűen valami újra vágynak az előző autójuk után, azért szakítanak mindenképpen az addigi márkával. A válaszadók 55 százaléka a műszaki hibák miatt vált, 17 százalék úgy nyilatkozott, a megbízhatatlanság miatt zártak ki a választásból a márkát. A megbízhatatlansági előítéletek alapján az USA-gyártók termékeit (24 százalék), az európai márkákat (13 százalék) és az ázsiai márkákat (12 százalék) hanyagolják leginkább a vásárlók. A megkérdezettek 59 százaléka szerint egyébként a legfontosabb döntési szempont az autó megjelenése, és ugyanez elmondható arra is, miért nem az adott autó mellett dönt valaki, azaz elriasztja a megjelenés (31 százalék). A potenciális vásárlónak nem tetsző belső tér a megkérdezettek 18 százalékánál kizáró ok.

autóJeb Bush Jeb Bush