Világgazdaság

A Verizon is pályázik a Yahoo online részlegére

A legnagyobb amerikai mobilszolgáltató, a Verizon, a TPG nevű kockázati tőkecég, és az YP Holdings pályázik a Yahoo internetes érdekeltségeire a Bloomberg beszámolója szerint, ugyanakkor elképzelhető, hogy ennél többen is lecsapnának a lehetőségre. A társaság hétfőig szabott határidőt az érdeklődőknek arra, hogy vételi ajánlatot tegyenek az online részlegekre, és a hírek szerint 40 körül lehetett azon vállalkozások száma, amelyek fontolóra vették, hogy beszálljanak a licitháborúba. Többek között a Google anyacége, az Alphabet, a Time Inc., a Comcast és az AT&T neve is felmerült a vevőjelöltek között, azonban a Bloomberg értesülései szerint ezek a vállalatok visszaléptek. Lapzártánkig nem hozták nyilvánosságra az ajánlatot tevő cégek nevét, ám a Verizont nagy esélyesként tartják számon.

Számos tényező játszott szerepet abban, hogy az 1998-ban még az internetezők legnépszerűbb kiindulópontjának számító Yahoo napjainkra drámai mértékben veszített jelentőségéből, és úgy tűnik, meg kell szabadulnia az internetes érdekeltségeitől. A cég hatalmas veszteségeket szenvedett a dotkomlufi 2001-es kidurranását követően, de olyan intézkedésekkel, mint a keresőszolgáltatás megerősítése, valamint a saját levelezőrendszer továbbfejlesztése sikerült megerősítenie pozícióit. A Microsoft 2008-ban több mint 44 milliárd dolláros vételi ajánlatot tett a Yahoora, amit az akkori menedzsment elutasított, mivel szerintük a megjelölt vételár lényegesen alacsonyabb volt, mint a vállalat valódi értéke.

A következő években veszített piaci részesedéséből a cég, amiben szerepet játszott a Google növekvő népszerűsége, illetve sok vitát kavart az a 2009-es döntés is, melynek eredményeként a Yahoon futtatott kereséseket a Microsoft megoldása szolgálta ki. Az egyre nagyobb problémákat nemcsak a 2011-re a 2008-as kevesebb mint felére csökkenő cégérték jelezte, de az egyre gyakoribb vezérigazgató váltások is, 2011 szeptembere és 2012 júliusa között három vezérigazgatót neveztek ki, legutoljára a céget jelenleg is vezető Marissa Mayer kapta meg a pozíciót. Az új főnök intézkedéseiből úgy tűnt, a technológiai vállalatból egy médiafókuszú társaságot kívánnak létrehozni. 

A Yahoo tartalomszolgáltató tevékenysége most is erős, tavaly decemberben például naponta átlagosan több mint 52 millióan keresték fel az oldalt. Emellett a hirdetésvásárlás és -elhelyezés kiszolgálását segítő megoldásokat fejlesztő cégekkel erősítették a portfóliót, valamint 1,1 milliárd dollárért 2013-ban megszerezték a Tumblr blogoldalt.

Bár a Yahoo jelentősége az internetes piacon jelentősen csökkent, a vállalat az elmúlt néhány évben stabil eredményeket hozott, tavaly például már növelni is tudta árbevételét. A részvényesek ugyanakkor már elvesztették türelmüket, és a jelek szerint bizalmukat is a társaság menedzsmentjében, erre utal, hogy az egyik befektető, a Starboard Value március végén bejelentette, hogy lecserélné a vállalat teljes igazgatóságát.

Terror Brüsszelben Költségvetés 2017