Az elmúlt öt évben a Mastercard és a WFP közös munkáját rendkívül ambiciózus cél, az éhezés teljes megszüntetése vezérelte. A közlemény kiemeli, hogy az együttműködés meghatározó elemét az a technológiai háttér biztosítása jelentette, amellyel a Mastercard innovációt hozott az élelmiszersegély-osztás folyamatába, de a cég jóvoltából a támogatási források növekedése is jelentős volt.
A szíriai válság óta Libanonban és Jordániában 2,2 millió szíriai menekült használt Mastercard prepaid kártyát a napi élelmiszerek beszerzésére. A nehéz sorsú személyek így lehetőséget kaptak arra, hogy a helyi boltokban olyan ételt válasszanak, ami a legjobb a családjuknak, közben pedig a helyi gazdaságot is erősítették. Az adományozás a napi rutin része lett - részletezi a közlemény. A Mastercard, banki és kereskedői partnereivel együttesen, annyi adományt gyűjtött össze, amelyből 17 millió iskolai ebédet fogyaszthattak el a gyerekek világszerte.
Központi szerepet játszottak az együttműködésben a Mastercard munkatársai, köztük 18 olyan szakértő, akik a WFP országok irodáiban vállaltak időszakos megbízást 2016 folyamán. Az ő elemzői jártasságuk segített abban, hogy egy egyedülálló kutatás jöhessen létre, amely meglepő eredményt tárt a világ elé: minden iskolai ebédre fordított 1 amerikai dollár 6 dollár gazdasági megtérülést hoz azáltal, hogy az iskolás gyerekek számára jobb egészségi állapotot és oktatási lehetőséget jelent.