Világgazdaság

Most a FedEx és a UPS bajszát húzza az Uber

Új piacra tör be az Uber: ezúttal a teherfuvarozóknak fejlesztett ki egy applikációt a társaság, amellyel a sofőrök könnyebben és gyorsabban juthatnak fuvarhoz, illetve annak ellenértékéhez. Az Uber Freight hasonló a már ismert programhoz: a tehergépjárművek tulajdonosai az okostelefonjukon értesítést kapnak a legközelebbi fuvarról, és a leszállítás után hét nappal megkapják a teljesítés ellenértékét. Ez sok amerikai vállalkozónak vonzó lehet: a szövetségi szállítmányozási hivatal (Department of Transportation) adatai szerint az ágazatban a számlák átlagos kifizetési ideje 90 nap. Az Uber ráadásul fix tarifákat kínál, tervezhetővé válik a költség a megrendelők, a bevétel a fuvarozók számára.

Nem véletlenül vetett szemet a teherfuvarozásra az Uber: Amerikában ennek 70 százalékát a közutakon végzik. A cégstruktúra elaprózódott: 1,2 millió vállalkozás működik az ágazatban. Kérdés, hogy az Uber új fejlesztésével szemben mit lépnek majd a nagy forgalmazók, mint a UPS vagy a FedEx, miután az Uber személyszállítási applikációját a taxitársaságok sikerrel torpedózták meg az USA több államában is.