Kevésbé bizakodók az amerikai fogyasztók, mélyponton a várakozások
Nyolchavi mélypontra süllyedt júliusban a fogyasztói hangulat az Egyesült Államokban, mélyen elmaradva az előzetes elemzői várakozásoktól. A Michigani Egyetem fogyasztóihangulat-indexének előzetes, becsült értéke júliusban 93,1 pont volt az előző havi 95,1 pont után. Elemzők 95,0 pontot vártak júliusra. Az alindexek közül a következő hathavi fogyasztói árakra vonatkozó várakozások mutatója a júniusi 83,9 pontról 80,2 pontra esett az esztendő hetedik hónapjában. A jelenlegi helyzetet tükröző részmutató mérsékelten emelkedett, 112,5 pontról 113,2 pontra. Az éves inflációs várakozás júliusban 2,7 százalék lett a júniusi 2,6 százalék után. Öt-tíz éves távon
a fogyasztói árak változására vonatkozó várakozás 2,6 százalék a júniusi 2,5 százalékot követően. | vg
Ollanta Humala korábbi perui elnököt azzal vádolják, hogy érintett az Odebrecht építőipari céghez köthető korrupciós botrányban
Megháromszorozódott a mélyszegénységben élők száma az elmúlt tíz évben Olaszországban
Közel háromszorosára nőtt a mélyszegénységben élők száma Olaszországban az elmúlt évtized során – derül ki az olasz statisztikai hivatal, az Istat jelentéséből. Míg 2006-ban 1,7 millió olasz embernek nem tellett az alapvető termékekre és szolgáltatásokra sem, 2016-ra ez a szám 4,7 millióra emelkedett. Érdemben változott a réteg életkor szerinti összetétele: a csoportban 10 százalékra nőtt a 18 és 34 év közöttiek aránya, s 3,8 százalékra csökkent a legalább 65 éveseké. Földrajzi összetétel szempontjából azonban változatlan a helyzet: továbbra is a gazdaságilag elmaradottabb Dél-Olaszországban jellemzőbb a mélyszegénység. A 2008 és 2013 közötti recesszió társadalmi hatásainak enyhítésére idén új szegénység elleni eszközt szavazott meg az olasz parlament, így 2017-ben 2 millió eurót fordítanak 400 ezer háztartás, azaz körülbelül 1,7 millió ember támogatására. | vg
Jelenleg az olasz népesség 7,9 százalékára, 4,7 millió emberre jellemző a mélyszegénység. A munkanélküliségi ráta is magas, az Istat szerint májusban 11,3 százalék volt, míg 2007-ben még csak 5,7 százalék
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.