Bevételeik mellett hatékonyságukat is növelhetik azok a légitársaságok, amelyek utasaik számára a repülőutak alatt is biztosítják az internet-hozzáférést – derül ki a Roland Berger legfrissebb tanulmányából. A tanácsadó cég húsz nemzetközi légitársaság adatait vizsgáló felmérése szerint egyre több utas igényli a levegőben is a netkapcsolatot, sőt ez a szolgáltatás többeknél már a repülőjárat választását is befolyásolja. A légitársaságok – emeli ki a tanulmány – technikailag már most képesek hozzáférést biztosítani a világhálóhoz, de a jövőben a fedélzeten használható web újabb értékesítési csatornát jelenthet, amelyen keresztül az utasok vásárolhatnak, kényelmi szolgáltatásokat érhetnek el vagy beválthatják törzsutaspontjaikat.
A Roland Berger szerint a légitársaságok utasonként nagyjából 1,2 euró többletbevételre tehetnek szert rövid távú útjaik során, míg a hosszabb utazások alatt ez az összeg elérheti a 3,6 eurós fejenkénti nagyságrendet is. A társaságok pluszbevétele nemcsak a wifiszolgáltatásból származhat, hanem a fedélzeti net segítségével eljuttatott célzott vásárlási ajánlatokból és az internetes kapcsolat által létrejövő újabb szponzorációs együttműködésekből is. „A repülőjegyek hozama évek óta folyamatosan csökken: ezért is fontos, hogy a légitársaságok olyan termékeket fejlesszenek ki, melyekért a fogyasztók hajlandók többet fizetni. Összességében a társaságok nagyjából egymilliárd utast szolgálnak ki évente, ami világosan jelzi, milyen hatalmas üzleti potenciál rejlik még ebben az iparágban” – mondta Schannen Frigyes, a Roland Berger magyarországi ügyvezetője.
A húsz nemzetközi légitársaságot érintő friss kutatás megvizsgálta azokat a kritériumokat, amelyek alapján az utasok egy-egy járat mellett döntenek. Míg régebben az utasok járatválasztását olyan tényezők befolyásolták leginkább, mint a jegyár, a menetrend, a légitársaság márkája vagy az egyéb extra szolgáltatások, addig manapság az utazás alatti webhozzáférés az első három szempont között szerepel a repülőjegy vásárlásánál.
Egy 2016-os Inmarsat-kutatás azt mutatta ki, hogy az utasok a fedélzeti internet elérhetőséget (54 százalék) preferálnák, az étkezéssel (19) vagy az egyéb szórakozási lehetőségekkel (16 százalék) szemben. A válaszadók kétharmada pedig még fizetni is hajlandó lenne, hogy online maradhasson az utazás ideje alatt. Schannen Frigyes szerint ahhoz, hogy a repülés közbeni internetelérést versenyelőnyként használhassák, a légitársaságoknak minél előbb ki kell dolgozniuk az erre vonatkozó ajánlatokat. „Azoknak a társaságoknak, amelyek késlekednek a fedélzeti net kialakításával, a jövőben nehezebb dolguk lesz a pozicionálással, hiszen az internet-hozzáférés egy idő után már nem lesz beárazható kritérium” – tette hozzá.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.