Idén júliusban több mint 9300 új személygépkocsit helyeztek forgalomba, ami közel 16 százalékkal haladja meg a 2016-os értéket – derül ki a Datahouse adataiból. Az első helyen a Suzuki állt, a másodikon az Opel, a harmadikon pedig a Skoda. Az első héthavi adatok szerint is a Suzuki vezette a listát, mögötte a Ford állt, a harmadik pedig az Opel lett.
Az első hét hónapban több mint 64 ezer új autót adtak el, míg egy évvel korábban még csak 54 ezret. A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) szerint ez azt vetíti előre, hogy idén is folytatódik az új személygépjárművek forgalomba helyezésének növekedése, és a 2017-ben forgalomba helyezett új személyautók száma meghaladja majd a százezer darabot. Az MGE egyébként már az év elején is úgy prognosztizálta, hogy idén körülbelül hatszázalékos növekedés várható, így 102 ezer új autót helyeznek forgalomba Magyarországon. Ez a szám azonban még jóval elmarad a hitelválság előtti rekordévek eladásaitól, amikor kétszázezer új személyautó is gazdára talált.
Az első héthavi adatok szerint a legtöbben továbbra is a városi terepjárókat veszik, ezek eladása már csaknem 33 százalékot tett ki a teljes értékesítésből, míg egy évvel korában még csak 28,7 százalékot. A mérleg tehát egyértelműen átbillent a SUV-ok javára, míg korábban az alsó középkategóriás járművek vezették az eladási listát.
Jó az a trend is, hogy az exportált autók aránya némileg csökken, azaz a további szolgáltatások (szerviz, javítás) igénybevételére több autó marad az országban – tette hozzá Erdélyi Péter. Az MGE ügyvezető elnöke hozzátette: a magánvásárlók visszatérése is folytatódik, arányuk már meghaladja a harminc százalékot, miközben valószínűsíthető az is, hogy a céges vásárlások egy része is magánvásárlásnak tekinthető. Az elektromos autók értékesítéséről hivatalos adatok még nem állnak rendelkezésre, Erdélyi lapunknak úgy becsülte, hogy havi 70-90 ilyen jármű találhat gazdára Magyarországon.
A kishaszonjárművekből viszont 12 százalékkal kevesebb, mintegy 1400 járművet adtak el júliusban. Az MGE szerint a piac visszaesése a tavalyi magas bázissal magyarázható, amikor a közben beszüntetett NHP hatása jelentős volt. Az NHP kifutása előtt előrehozott vásárlások történtek, amelyek most lyukat okoznak a haszonjármű-értékesítésben. Az MGE-nél úgy vélik, hogy a kiegyenlítődési folyamat lezajlik, és a piac lépésről lépésre visszatér a normális kerékvágásba. Sokat javítana a helyzeten, ha a vegyes használatú kishaszonjármű ismét visszakerülhetne a palettára – már csak azért is, mert ez a kategória támogatná leginkább a kis- és középvállalatokat, ami deklarált kormányzati cél – emelte ki Erdélyi.
A nagyhaszonjárműveknél az év eleji visszaesés már megfordult, és növekedést mutat az első héthavi adat. Annak ellenére, hogy a nagy flottatulajdonosok némileg növelték a flottacserék időintervallumát, ami kisebb csúszást okoz a forgalmazásban, a stabil növekedési ütem helyreállt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.