Idén tizenkettedik alkalommal tartják meg a magyar élelmiszer ünnepét, a Coop Rallyt. A mára hagyománnyá vált szakmai programon 115 élelmiszeripari, kiskereskedelmi, szolgáltató cég száz autóval Magyarország északkeleti régiójába látogat el szeptember 14–15-én. A Coop Rally első helyszíne, egyben hivatalos megnyitója a Mirelite Mirsa Zrt. albertirsai gyárában volt. Az esemény kapcsán tartott sajtótájékoztatón Losó Adrienn, a társaság igazgatója elmondta, hogy az elmúlt években a cég képviselői több Coop Rallyn is részt vettek, állomás is volt a Zrt., de az idei az első alkalom, hogy starthelyszínként vannak jelen a szakmai programon. „Ez hatalmas megtiszteltetés számunkra” – fűzte hozzá az igazgató.
A hivatalos megnyitón Pekó László, a CO-OP Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke kifejtette, hogy az üzletlánc nagy hangsúlyt fektet a magyar termékekre. „A Coop célja a kezdetek óta, hogy minél több magyar élelmiszert forgalmazzon boltjaiban. Ez a stratégia pedig az évek során beválni látszik: a fogyasztók sokkal tudatosabbá váltak – mondta. – Mára csökkent azok aránya, akik elsődlegesen az árat veszik figyelembe, és többen vannak, akik a magyar eredetet preferálják az árral szemben.”
A Coop Rally rendezvény 2006-ban indult, amikor a magyar termékekről még sokan másképp gondolkodtak – tette hozzá az elnök. A COOP a rengeteg külföldi termék között is fontosnak tartotta a hazai értékek bemutatását. Ezt a törekvést az idén Magyar Termék Nagydíjjal ismerték el. Az ez évi kilenc állomás között vannak multinacionális cégek és kisebb vállalkozások is, melyek bemutatkozhatnak, és nemritkán országos partnerré növik ki magukat.
Az eseményen felszólalt Feldman Zsolt, a Földművelésügyi Minisztérium agrárgazdaságért felelős helyettes államtitkára is. A politikus beszédében méltatta a Coop Rallyt, melynek célja azonos a kormányzat céljaival, mégpedig, hogy a magyar termékek és gyártóik piaci pozícióját erősítse. „A Coop Rally egy összefogás – fűzte hozzá –, valamint egy üzenet a magyar élelmiszer-gazdaság szereplőitől, hogy a fogyasztók minél inkább megismerhessék a hazai termékek legjavát.”
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.