BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A kiskamaszok többsége heti rendszerességgel kap zsebpénzt

 A magyar lakosság döntő része tisztában van a rendszeres megtakarítás fontosságával, és felismeri a takarékosságra nevelés jelentőségét is – derül ki a CIB Bank kutatásából. A szülők nagy többsége jellemzően 11-12 éves kortól – tipikusan heti rendszerességgel – ad zsebpénzt a gyerekének.

A magyarok többsége tisztában van a megtakarítás fontosságával, és lényeges elemnek tartja az előrelépés szempontjából félretett pénze mennyiségének növelését is – derül ki az NRC piackutató cég reprezentatív felméréséből, amelyet a CIB Bank megbízásából végzett. A kutatás adatai szerint a megkérdezettek 24 százalékának sikerült növelnie megtakarítását az elmúlt két-három évben, és ezt a többségük (56 százalék) nagyon jelentős előrelépésnek tartja.

A kutatás eredményei szerint a mai magyar felnőtteknek kiemelt fontosságú a gyermekeik bevonása a család pénzügyi életébe is. A pénzügyi nevelés kapcsán a megkérdezettek kétharmada – 66 százaléka – úgy látja, az edukáció leginkább a szülők felelőssége, és tisztában van a korai pénzügyi nevelés jelentőségével is.

A 10–14 éves gyereket nevelő szülők 86 százaléka jellemzően heti rendszerességgel ad zsebpénzt, amelynek átlagos értéke a felmérés szerint heti 1100 forint. A zsebpénzt egyértelműen a napi apróbb kiadások fedezésére adják a szülők: 52 százalékuk az iskolai büfében való vásárlásra, 48 százalékuk szórakozásra, mozira, míg 43 százalékuk a hobbihoz és sportoláshoz szükséges kisebb dolgok megvásárlására ad egy bizonyos összeget.

Érdekesség, hogy ugyan az iskolák szerepét nem helyezik előtérbe – csupán a szülők 9 százaléka nyilatkozott úgy, hogy az oktatási intézmények feladata megtanítani a gyerekeket felelősen bánni a pénzzel –, mégis az iskolai vetélkedők szervezése és a közös, osztályszintű célok megvalósításához szükséges takarékoskodási akciók lebonyolítása azok a módszerek, amelyeket sokan a leghatékonyabbnak tartanak. Erre épít a CIB Bank új, a takarékossági világnap alkalmából elindított edukációs programja, amelynek keretében októberben országszerte több mint 50 iskolát keresnek fel a pénzintézet fiókvezetői.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.