A Budapesti Békéltető Testület több mint hatmillió forint értékben érvényesítette ingyen és gyorsan az online vásárló fogyasztók jogait 2017-ben.
A kifizetés ellenére ki sem szállított száztízezer forintos játékgép, harmincezer forintos állandón lefagyó e-book, hatórás légijárat-késés miatti rostokolás Londonban: az online vitarendezés számtalan fogyasztóvédelmi vitás ügyben jelent és jelentett megoldást a békéltetőtestületek segítségével. Ez igaz a határon átnyúló és a belföldi megrendelésekre is – hívta fel a figyelmet közleményében a Budapesti Békéltető Testület (BBT). Az e-kereskedelem robbanásszerű növekedésével egyre inkább előtérbe kerül az Európai Bizottság által létrehozott uniós online békéltető honlap, a www.ec.europa.eu/odr is, amely immár második éve áll a fogyasztók és vállalkozások rendelkezésére az online vásárlásból fakadó viták során. Magyarországon az online békéltető honlap kezelésében vagy ha elakadtak az online vitarendezési eljárásban – kijelölt nemzeti tanácsadó pontként – a BBT segíti a vitás feleket. Jelentős mind a légi személyszállítással, mind a tartós fogyasztási cikkekkel, valamint az információs és kommunikációs technológiai (IKT) termékekkel összefüggő esetek száma a budapesti testület előtt, ami egyébként követi az uniós tendenciákat is. Eszerint ugyanis az Európa-szerte az EU-s békéltető honlapon keresztül napjainkig benyújtott közel ötvenezer ügy 11,17 százaléka légitársaságok szolgáltatásaival, 10,7 százaléka ruházati cikkekkel és lábbelikkel, 7,56 százaléka IKT-termékekkel, 5,21 százaléka pedig további elektronikai termékekkel függött össze. E kategóriák állnak a leggyakoribb panaszok közül az első négy helyen.
A Budapesti Békéltető Testület tapasztalatai szerint a fogyasztók és a vállalkozások körében egyre népszerűbb az online vitarendezés, ami számos ügyben hozott megoldást. Példaként említették azt az utast, aki a London-Lutoni reptérre az eredetileg vállaltnál csak hat órával később érkezett meg: ő megkapta a neki járó 250 euró összegű kártalanítást a több mint háromórás késés miatt, holott először elutasították. Egy fiatalember hetvenezer forintos Hoverboard elektromos szabadidős sporteszközét is visszafizette végül az online-kereskedő, noha első megkereséskor még elutasító volt a vevővel szemben, míg az a békéltetőtestülethez nem fordult.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.